رئیس بسیج ورزشکاران خبر داد:

شناسایی ٧٣ شهید تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - رئیس بسیج ورزشکاران گفت ۵ هزار شهید دفاع مقدس ورزشی و ١٣۵ شهید ورزشی وجود داردکه ٧٣ نفر از این شهدا، شهید تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ٧٣ شهید تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش

مهدی میرجلیلی در نشست خبری اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: ۵ هزار شهید دفاع مقدس ورزشی و ١٣۵ شهید ورزشی داریم که ٧٣ نفر از این شهدا، شهید تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: برای کنگره شهدای تربیت بدنی و سلامت، حرکت و موج خوبی در سطح آموزش و پرورش استان‌ها ایجاد شده و معلمان و دانش‌آموزان با این شهدا آشنا شدند. شهدا، مقوله علم و ورزش و دفاع را با یکدیگر تجمیع کردند تا از مملکت دفاع کنند.

میرجلیلی گفت: مهمترین ماموریت و هدف ما از برگزاری یادواره شهدا این است که بتوانیم سیره این شهدا را جاری و ساری کنیم.

رئیس بسیج ورزشکاران گفت: امروز یکی از ویژگی‌های مکتب شهیدسلیمانی استکبارستیزی است؛ مدیران و معلمان و قهرمانان ما باید به این موضوع توجه کنند که در مسیر شهدا گام بردارند.

رحمان‌زاده، معاون فرهنگی بسیج فرهنگیان کشور نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد ۴۹۰۰ شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، گفت: جامعه تعلیم و تربیت در دو سال کرونا امانتدار فرهنگ ایثار و شهادت بود و به نسل بعدی انتقال داد.

وی ادامه داد: ما در بسیج فرهنگیان در ابعاد مختلف، خانواده‌های شهدای تربیت بدنی را شناسایی کردیم و یادواره‌هایی را به صورت مجازی ایجاد کردیم. همچنین وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا را جمع‌آوری کردیم. نامگذاری اماکن و زمین‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی برای دانش‌آموزان از دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان بود.

معاون فرهنگی بسیج فرهنگیان کشور اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره است. به بانک اطلاعاتی خوبی هم دسترسی پیدا کردیم و حتما اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری از شهدای تربیت بدنی جمع‌آوری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که یاد و نام شهدا را گرامی داریم و از آن‌ها تجلیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار