در دیدار با معاون وزیر خارجه عمان مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با یادآوری جایگاه ویژه عمان در سیاست خارجی ایران، بر ضرورت تلاش ایران و عمان برای ارتقای حجم روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، شیخ خلیفه الحارثی معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی در تهران به سر می‌برد امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عنوان کرد و جایگاه ویژه عمان در میان همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت تلاش دوطرف برای ارتقای حجم روابط تجاری میان دو کشور در سطح روابط دوستانه فی‌ ما بین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی را پایبند به گفت وگو و اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای دانست و بر آمادگی کشورمان برای گفت وگو با کشورهای منطقه برای ارتقای روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود.

الحارثی معاون وزارت خارجه عمان هم در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هرچه سریع تر بحران یمن، اعلام کرد کشورش از مسیرهای صلح آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه‌ای استقبال و حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار