معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان:

بی‌سوادی بیشتر، آسیب‌های اجتماعی بیشتری رقم می‌زند

زنجان (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت نسبت افراد بی‌سواد به باسواد در بین زندانیان درصد بالایی است که نشان از تاثیرگذاری بیشتر آسیب‌های اجتماعی به افراد بی‌سواد است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بی‌سوادی بیشتر، آسیب‌های اجتماعی بیشتری رقم می‌زند

علی حیاتی، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۹۵.۱ درصد جمعیت استان باسواد هستند. اما باید این را در نظر داشت که این‌ آمار طبق آخرین سرشماری مربوط به سال ۱۳۹۵ است و در طول این ۵ سال جمعیت باسواد رو به افزایش بوده است.

وی در ادامه افزود: جامعه هدف ما در نهضت سوادآموزی، افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند که این میزان در ۴۰ سال قبل ۳۰.۳۸ درصد بود که امروز طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۸۴.۸۳ درصد رسیده که با افزایش حدود ۵۴ درصدی مواجه بوده است.

حیاتی با اشاره به درصد اختلاف جمعیت باسواد بر اساس جنسیت خاطرنشان کرد: اختلاف میزان باسوادی زنان و مردان در طول ۴۰ سال گذشته از ۳۳.۵ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۱۳.۶ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته و به عبارت دیگر این اختلاف طی مدت مذکور ۱۹.۱ درصد کاهش یافته است.

حیاتی با اشاره به اختلاف باسوادی در بین جمعیت شهری و روستایی بیان کرد: اختلاف باسوادی بین جمعیت شهری و روستایی نیز از ۳۳.۵ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۱۳.۶ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده و ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است.

حیاتی با بیان اینکه آمار نیز این را به عیان نشان می‌دهد که بی‌سوادی، یکی از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در بین جمعیت زندانیان نسبت افراد بی‌سواد به افراد باسواد، جمعیت با درصد بالایی است که نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی، افراد بی‌سواد را بیشتر از باسوادان تحت تاثیر قرار داده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان چشم‌انداز آینده را به صفر رساندن بی سوادی دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های استان و طرح سواد آموزی مدرسه محور، دو راهبرد اصلی رسیدن به هدف خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار