ابلاغ مصوبه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد

تهران (پانا) - مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد اصلاح و با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ مصوبه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه روز ۲۸ آذر، مصوبه ششم آذر ماه دولت برای تعیین نماینده ویژه رییس جمهوری در امر نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد را به‌منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی اصلاح کرد.

بر اساس این اصلاحیه، عبارت‌های «دستگاه‌های اجرایی» در متن مصوبه به‌ترتیبی که مورد استفاده قرار گرفته، به «دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه» و «دستگاه‌های یاد شده» اصلاح و بعد از عبارت «از ظرفیت‌های مردمی در پیشگیری و مقابله با فساد» نیز، عبارت «با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌های مشمول نظارت» الحاق و متن مصوبه اینگونه شده است: نماینده ویژه رییس جمهور به‌منظور هماهنگی و پیگیری اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مذکور با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌های مشمول نظارت تعیین می‌شود.

تهاتر مطالبات و بدهی‌های چند شرکت خصوصی با دولت

با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی‌های تعدادی از شرکت‌های خصوصی با دولت ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آذر، با تهاتر مطالبات شرکت‌های ایران ترانسفو، سیمکو، ساخت و بهره‌برداری انرژی نوین سبانوین، شرکت‌های تولید برق مپنا در پرند، عسلویه، گناوه و توس، از شرکت‌های دولتی برق منطقه‌ای استان‌های گیلان و اصفهان و مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کرد.

ابلاغ مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی‌های شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با دولت

مصوبه مربوط به تهاتر مطالبات و بدهی‌های شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با دولت ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۰، در اجرای تکلیف مقرر در بند (پ) ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهاتر مطالبات شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت به سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کرد.

ابلاغ مصوبه نحوه محاسبه سوخت تحویلی به بالگردهای امداد و نجات و اورژانس

معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به نحوه محاسبه سوخت تحویلی به بالگردهای امداد و نجات و اورژانس را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۰، به موجب درخواست سازمان اورژانس کشور مبنی بر تحویل سوخت هواپیمایی به صورت فله‌ای با نرخ یارانه‌ای برای استفاه توسط بالگردهای اورژانس هوایی مستقر در مناطق دور دست و صعب العبور و فاقد فرودگاه، مصوب کرد نرخ سوخت (ATK) تحویلی به بالگردهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور، با مصارف مستقیم در باک هواپیما و به صورت فله با نرخ ۶ هزار ریال محاسبه شود.

مصوبه مربوط به مجوز خرید خودروی مورد نیاز برای شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ شد

محمد مخبر مصوبه مربوط به مجوز خرید خودروی مورد نیاز برای شرکت بازآفرینی شهری ایران را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۰، به وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) اجازه داد نسبت به خرید سه دستگاه خودروی سواری تولید داخل از محل اعتبارات مصوب مربوط و با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام کند ...

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

با امضای معاون اول رییس جمهور، آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ و در اجرای حکم مندرج در ماده (۱۵) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، آیین نامه اجرایی این قانون را تصویب کرد.

تکالیف صندوق و دستگاه‌های ذیربط درخصوص بیمه پایه، تکالیف صندوق و بیمه مرکزی در رسیدگی به خسارت مالی، نظارت بر انجام تعهدات صندوق، پوشش اتکایی بیمه پایه و نحوه اداره حساب ویژه، از جمله موارد مندرج در آیین نامه یاد شده است.

صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی از سال ۱۳۸۳ و با هدف جبران خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی با مشارکت دولت و فعالیت شرکت‌های بیمه، در دستور کار صنعت بیمه کشور قرار گرفت و نهایتاً در آذر ماه سال ۱۳۹۹ قانون تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار