انتخاب درست هدف، مسیر آینده را هموار خواهد کرد

قرچک(پانا) - قهرمان ١٨ ساله شطرنج ایران از شهرستان قرچک، انتخاب درست هدف را مهم‌ترین عامل در هموار ساختن آینده دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب درست هدف، مسیر آینده را هموار خواهد کرد

آرش بهادری، قهرمان شطرنج ١٨ ساله از شهرستان قرچک در گفت وگو با پانا گفت:«از سن یازده سالگی رشته شطرنج را به صورت سرگرمی شروع کردم. از ۴ ماهگی به علت شاغل بودن مادر و سپری کردن ایام کودکی در مهدکودک‌ها به بازی‌های فکری علاقه‌مند بودم؛ در کنار درس خواندن مشغول مطالعه چندین کتاب شدم؛ البته در این راه توفیق و مدد الهی، پشتکار، حمایت پدر و مادر و همچنین توجهات حسن علی رضایی، رئیس هیئت شطرنج قرچک، پشتیبان این راه پرفراز و نشیب من بوده است.»

وی تصریح کرد:« در ابتدای شروع این رشته مقام‌هایی در سطح مدرسه و منطقه کسب کردم. همین رتبه‌ها و مقام‌ها پله‌ای، برای پیشرفت و دستیابی به سکوهای بالاتر در عرصه شطرنج برای من بود. پس از پیروزی و کسب رتبه‌های زیادی از جمله المپیاد‌ها، لیگ‌‌ تهران، مسابقات مناطق مختلف و بسیاری رتبه‌های دیگر انگیزه من را افزایش می‌داد؛ که با امید و توکل به خدا موفق به کسب مقام سوم انفرادی در آسیا و مقام اول تیمی باشگاه‌های آسیا شدم.»

بهادری در ارتباط با کمبود امکانات در زمینه بازی‌های فکری از جمله شطرنج عنوان کرد:«متأسفانه امکانات و حمایت‌های ارگان‌ها، مخصوصا در زمینه بازی‌های فکری مثل شطرنج بسیار ناچیز و محدود است؛ به همین علت باشگاه زنجیره‌ای پیشگام، که در سراسر کشور دارای شعبه‌های زیادی است، مشوق من بود.»

وی اظهار کرد:«مجموعه ورزشی پیشگام مجوز تاسیس یک شعبه در قرچک را به این جانب واگذار کرده است. این شعبه پذیرای تمام نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌‌های فکری از جمله شطرنج است، تا هرکسی که در این رشته مستعد است و توانایی‌ دارد، استعدادش را کشف کند تا با کمک خداوند بتوانم تمام کم لطفی ها نسبت به این رشته را با جذب پتانسیل‌هایی مخصوصا قشر دانش‌آموزان به حرکت در آورم.»

بهادری در رابطه با انگیزه و آرزویش گفت:« انگیزه و آرزویم این است که بتوانم، در جام خزر، که یک بازی جهانی دشوار است، شرکت کنم و پرچم کشور عزیزم ایران از منطقه‌ای محروم را به احتزاز در بیاورم. رشته شطرنج، ورزشی برای ذهن است که انتخاب درست هدف، مهم‌ترین عامل در هموار ساختن آینده است.»

این قهرمان شطرنج خاطرنشان کرد:«به هنگام شرکت در مسابقات آسیایی تنها هدف من بیشتر شناخته شدن این رشته در منطقه و ایجاد زیرساخت‌هایی برای نوجوانان مستعد بود؛ که به لطف خدا و حمایت‌های اطرافیان موفق به کسب مقام نخست در مسابقات تیمی‌ شطرنج در کاپ شطرنج آسیایی بنگلادش ٢٠٢١ در قالب تیم پیشگامان نوین ۲ را به دست آوردم. از نظر من تمام نوجوانان و جوانان باید در انتخاب هدف دقت کنند. چرا که انتخاب هدف مسیر آینده را هموارتر می‌کند.»

خبرنگار دانش‌آموز: کیانا سبزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار