مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد:

آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران گیلان از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه‌های جنگلی استان گیلان خبر داد و گفت در ٧ شهرستان آتش سوزی رخ داده است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر مرادی از آتش سوزی ۵۰ هکتاری در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بر اثر وزش باد گرم شدید از روز شنبه تاکنون در هفت شهرستان گیلان شاهد وقوع حریق بودیم.

وی قسمتی از مناطق جنگلی شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، لاهیجان، شفت، رشت، فومن و تالش را درگیر حریق دانست و تصریح کرد: آتش سوزی در مناطق جنگلی چوبر و رشکجی تالش از صبح امروز آغاز شده و هم اکنون نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و نیروهای مردمی در حال اطفای حریق در این منطقه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان بیان اینکه آتش سوزی در مناطق جنگلی کولاک آور، جین جیرخانی و دهگای شهرستان سیاهکل به مساحت تقریبی چهار هکتار اطفا شده است، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان هم اکنون در حال اطفای ۴۰۰۰ مترمربع از عرصه‌های طبیعی در مناطق اشکراب و گیچ این شهرستان هستند.

مرادی با اشاره به اطفای حریق در مناطق مازیان، رشته رود و خولک رودبار به مساحت ۹ هکتار و بیجارباغ لاهیجان به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و خلیلان چماچا در شفت به مساحت حدود ۷۰۰۰ مترمربع، گفت: حریق‌ها بیشتر به صورت سطحی و با سوختن برگ‌های خشک کف جنگل‌ها همراه بود و خسارتی نداشته است.

وی با بیان اینکه وزش باد گرم شدید خساراتی به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: تعدادی از سربندی‌های منازل، واحدهای پرورش دام و طیور و گلخانه‌ها خسارت وارد کرد. همچنین سقوط درخت بر روی خودروهای پارک شده در کنار خیابان سبب خسارت به دو خودروی پراید و نیسان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار