طرح تحولی آجر به آجر؛ گامی در جهت افزایش مشارکت مردم در مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - طرح تحولی آجر به آجر در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور ایجاد شد که به گفته رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح تحولی آجر به آجر شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحولی آجر به آجر؛ گامی در جهت افزایش مشارکت مردم در مدرسه‌سازی

به گزارش ایرنا، یکی از بسته‌های تحولی سازمان نوسازی مدارس طرح تحول آجر به آجر بود، این طرح ناظر بر گفتمان سازی و مشارکت آحاد مردم در مدرسه سازی است.

پیش از اجرای این طرح تقریبا ۳۰ هزار خیر، مدارس را از صفر تا ۱۰۰ و با مشارکت این سازمان به صورت ۵۰درصدی می ساختند، اما آجر به آجر تلاش کرد تمام افراد جامعه را به هر میزان کمک ترغیب کند.

در پویش‌هایی که با عنوان طرح آجر به آجر شکل گرفت، نیکوکاران بالغ بر هشت و نیم میلیارد تومان با کمک‌های خود در امر مدرسه سازی مشارکت کردند.

همچنین به این منظور سامانه‌ای به نام مهر مدرسه اجرا شد که به نوعی بازتاب خوبی هم داشت، در این طرح کمک‌های خرد و حتی ناچیز مردم جمع آوری می شود و به عنوان خرید در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند.

ماهیت طرح آجر به آجر کاملا تربیتی و فرهنگی است، به عبارتی نوسازی در کنار فعالیت‌های عمرانی، رسالت تربیتی خود را هم ایفا می کند.

طرح آجر به آجر با پویش «مهر را با محرم آغاز کنیم» در سال ۹۹ آغاز و پس از پایان محرم، پویش جدیدی با عنوان «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در کشور فراگیر شد. همچنین در ادامه همزمان با ماه مبارک رمضان، پویش ملی «آجرهای مهربانی» اجرایی شد.

خیرین می‌توانند با واریز کمک‌های مالی خود به امر مدرسه‌سازی با ورود به سامانه http://ajorbajor.ir و اهدای هزینه حداقل یک آجر (هزار تومان) به نام عزیزان خود در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کنند. سایت آجر به آجر و همچنین سامانه #۲۴* امکان دریافت کمک های مردمی به صورت آنلاین را فراهم کرده تا مشارکت همه مردم در این پویش تسهیل یابد.

مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس کشور درباره طرح آجر به آجر اظهار داشت: این طرح به دنبال افزایش مشارکت‌کننده با عنوان خیر است و هر نفر حتی با هزار تومان هم می‌تواند در امر مدرسه سازی سهیم شود.

وی افزود: شاخص موفقیت طرح آجر به آجر افزایش تعداد مشارکت کننده‌ه است نه هزینه‌ای که از این طرح بدست آمده است. همچنین پویش های بعدی ترویج فرهنگ خیرین از حالت جمع‌آوری اعتبار خارج شد و به این سمت پیش رفت که ترویج فرهنگ خیرپروری صورت گیرد.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: پویش «به رنگ مدرسه» نیز برگزار شد که دانش آموزان براین اساس نقاشی خود را با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من»، روی کاغذ با مداد رنگی، گواش و آبرنگ کشیده و تصویر آن را از طریق گوشی تلفن همراه به سامانه آجر به آجر به نشانی https://ajorbajor.ir ارسال کردند. در این پویش هیچ اعتباری بدست نیامد، فقط به دنبال فرهنگ سازی و علاقه مند کردن دانش آموزان به مدرسه سازی هستیم.

وی پیش از این نیز به ایرنا گفت: بخش بعدی هم هدف خیرسازی بود که افراد با مبالغ بسیار پایین در امر مدرسه سازی مشارکت کنند. در این راستا با مشارکت بیش از یک میلیون نفر با میانگین کمک هشت هزار تومان، بیش از هشت میلیارد تومان از محل کمک‌های خرد جمع آوری شد.

رخشانی مهر یادآور شد: محل مصرف این مبالغ هم پروژه‌های معرفی شده در سامانه طرح آجر به آجر بود، هر کسی طرح خاصی را در استان مورد نظر خود انتخاب و به میزان دلخواه به ساخت مدرسه مورد نظر کمک می‌کرد.

وی تاکید کرد: تمامی مبالغ جمع‌آوری شده در طرح آجر به آجر صرف مدرسه سازی در اقصی نقاط کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار