رخشانی مهر:

بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی دقیق و کارشناسی است که امید است در قالب ساماندهی نیروی انسانی تعیین‌تکلیف، ۵۰۰ نفر نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس که از محل اعتبارات عمرانی، حقوق و مزایا برای آن‌ها پرداخت می‌شود، مشخص و معلوم شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است

مهرالله رخشانی‌مهر، شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان انگوت، اظهار کرد: بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی دقیق و کارشناسی است که امیدواریم در قالب ساماندهی نیروی انسانی تعیین تکلیف ۵۰۰ نفر نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس که از محل اعتبارات عمرانی حقوق و مزایا برای آنها پرداخت می‌شود، مشخص و معلوم شود.

وی به سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل و حضور در شهرستان‌های مشگین‌، گرمی و انگوت اشاره کرد و گفت: بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان انگوت مربوط به مناطق عشایری است که با توجه به وجود مدارس کانکسی و سنگی در این شهرستان، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا پایان امسال تکمیل این واحدهای آموزشی را مشخص و احداث واحدهای ایمن و مطلوب دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور طرح جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی با ۱۵ نفر دانش‌آموز در اولویت قرار گرفته و تاکنون بیش از ۸۵ درصد اهداف در این حوزه تحقق پیدا کرده و سعی بر این است تا هر چه سریع‌تر بساط چنین مدارسی برچیده شود.

رخشانی مهر در مورد آسفالت محوطه مدارس و ایزوگام بام واحدهای آموزشی افزود: با تأمین قیر مورد نیاز با همکاری شهرداری تلاش خواهد شد تا آسفالت محوطه مدارس انجام شود که در این شهرستان عملیات ۲ هزار متر مربعی به سرعت به انجام می‌رسد.

وی در مورد ارتقا سیستم گرمایشی مدارس به موتورخانه و سیستم استاندارد گرمایشی خاطر نشان کرد: با برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازی در این شهرستان تعمیر و تجهیز برخی از واحدهای آموزشی با همکاری نوسازی مدارس به انجام خواهد رسید.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند تعمیر سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیست اما به دلیل محرومیت منطقه در این زمینه نیز سعی خواهیم کرد کارهای بر زمین مانده به انجام برسد.

وی وظیفه اداره کل نوسازی را ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی اعلام کرد و گفت: از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین باید در ساخت واحدهای آموزشی استفاده شود که در صورت ورود خیرین تا ۳۰ درصد تأمین منابع از سوی آنها انجام شده و ۷۰ درصد مابقی نیز از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

رخشانی مهر بیان کرد: در ۳ سال اخیر ردیف اعتباری در این زمینه در نظر گرفته شده و استان‌هایی که بیشترین خیرین را در امر مدرسه‌سازی جذب کنند، تا ۷۰ درصد می‌توانند از این ردیف اعتباری استفاده کرده و طرح‌های توسعه خود را به پیش ببرند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اظهار کرد: ما به تمامی تعهدات خود در این سفر عمل خواهیم کرد و از طرف نماینده شهرستان در مجلس پیگیری‌ها به صورت منظم انجام شده و قطعاً تلاش بر این خواهد بود تا بهترین شرایط در تحصیل نسل آینده به وجود آید.

وی در مورد احداث خانه معلم و مجتمع رفاهی در گرمی و انگوت تصریح کرد: کار ساخت خانه معلم از حیطه اختیارات نوسازی مدارس خارج است و معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش عهده‌دار آن بوده و قطعاً از محل فروش ساختمان‌های مازاد می‌توانند تأمین اعتبار را در این حوزه انجام دهند.

سفر ۲ روزه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و انگوت در حالی انجام شد که علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قول مساعد رأی تأمین و تجهیز مدارس، اختصاص تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها، ارائه امکانات آموزشی و کمک آموزشی و همچنین ارتقا سیستم گرمایشی در مدارس و تعمیر پشت‌بام واحدهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی انجام شده و در این زمینه تعهدات سفر به دقت مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار