معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

یادگیری خوب باعث ایجاد جامعه سالم و علمی است

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی یادگیری خوب را باعث ایجاد جامعه سالم و علمی و تربیت دانش‌آموزان کارآمد دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری خوب باعث ایجاد جامعه سالم و علمی است

طاهر علمی در آیین تجلیل از برگزیدگان قرآنی ناحیه ۲ تبریز ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: فاطمه زهرا (س) ریشه شجره طیبه پیامبر خداست و هر کس به فاطمه نزدیک باشد از آتش جهنم به دور می مانند. عشق به فاطمه، عشق به پیامبر و در پی آن عشق به خدا و کسب جایگاه بهشت را در پی دارد.
وی افزود: در مجموعه قرآن و عترت و نماز بحث های مختلفی وجود دارد. یک موضوع تفاوت انسانها و پیچیدگی تربیت است. رفتارها و نظرها و سلیقه های مختلف در دانش آموزان وجود دارد و نمی توان برای همه یک نسخه تربیتی پیچید.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: یادگیری خوب باعث می شود جامعه سالم و علمی ایجاد شود. ابزار یادگیری در قرآن گوش، چشم و قلب است و اگر دانش آموزان درست استفاده کنند، کارآمد می شوند. واجب است که نظام خانواده و نظام تعلیم و تربیت روی این سه ابزار معرفت، شناخت و یادگیری درست تمرکز کند تا آسیب های اجتماعی در جامعه ایجاد نشود.
علمی با اشاره به آیات قرآنی در این زمینه گفت: در این میان مهمترین ابزار گوش است، چرا که شاید بشنویم ولی به کار نبریم. وسیله آموزش گوش است. قلب با شنیدن دگرگون می شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این ابزار، ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که یکی از آنها قرآن است. عقل، محبت و حیا سه چیز است که خدا در سایه انس و الفت با قرآن به انسان هدیه کرده است. زندگی بدون عقل و فکر میسر نیست. محبت اگر وارد دل شود تربیت قلبی اتفاق می افتد. کانون تصمیم گیری قلب است. تربیت قلبی بعد از تربیت عقلانی اتفاق می افتد. اگر حیا وارد چشم شود، زیبایی های انسان به وجود آمده و انسان پاک پدیدار می شود.
علمی با اشاره به اینکه اگر این سه با انس و الفت به قرآن اتفاق نیفتد کبر، حرص و طمع در انسان به وجود می آید، افزود: آموزش و پرورش در کنار سایر دروس وظیفه انگیزه دهی برای حافظ کل قرآن شدن را دارد و این باعث دوری بدی ها از دانش آموزان است.
وی با تشویق دانش آموزان و فرهنگیان به شرکت در مسابقات قرآنی گفت: نماز بهترین برنامه خدا برای پاکی انسانهاست. اجلاسیه نماز باعث ترویج فرهنگ نماز می شود. این اجلاسیه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بسیار مهم است. میزبانی این اجلاس در آذربایجان شرقی شکوفایی استان ما را پدیدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار