مجتبی فدا:

باید در راستای استقلال و خودکفایی قدم بر داریم

اصفهان (پانا) - فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان تاکید کرد باید در راستای استقلال و خودکفایی قدم برداشته شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
باید در راستای استقلال و خودکفایی قدم بر داریم

سردار مجتبی فدا در جشنواره جهادگران علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: هر حکومتی برای تشکیل نظام خود باید دارای مولفه‌هایی چون مردم، جغرافیا و حکومت باشد تا چارچوب حکومت را بتواند به صورت منسجم اداره کند.

وی بیان کرد: دوام، قوام و اداره حکومت‌های تشکیل شده نیز به دو پارامتر بستگی دارد تا پشتیبان مولفه‌های تشکیل حکومت باشد که یکی از آن‌ها علمی است که می‌تواند دامنه توسعه و برقراری نظام را همیشگی سازد چرا که غربی‌ها نیز به واسطه علمشان دنیا را به خود وابسته کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان استان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که توصیه‌های علمی سرعت روند رو به افزایش پیدا کند تا ما از وابستگی علمی به کشورهای دیگر جدا شویم و به مرز خودکفایی برسیم و برای افزایش علم خود گام برداریم.

وی افزود: به ظرفیت‌های مختلفی که در شهرستان‌های استان است باید توجه شود تا افراد بتوانند با کمترین دغدغه مقالات و ظرفیت‌های خود را ارائه کنند و این موضوعی است که امروز در کشور وجود ندارد در صورتی که همه‌ دنیا به دنبال نخبگان می‌گردند تا ظرفیت‌های خود را فراهم کنند پس باید ظرفیتی را تهیه کنیم تا همه با کمترین هزینه پتانسیل‌های مختلف را در راستای پیشرفت و بهبود کشور به دست بیاورند.

فدا بیان کرد: فرهنگ اگر در کنار پارامترهای دیگر قرار بگیرد می‌تواند غوغا کند و فرهنگی که متکی به سیره معصومین است می‌تواند ظرفیتی را در دنیا فراهم کند که نمونه آن حاج قاسم و شهدای هسته‌ای و افتخار آفرین کشور بشوند.

وی با اشاره به فرهنگ به عنوان یکی از مولفه‌های مهم قوام نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل ایرانی، انقلابی، اسلامی و جهادی می‌تواند ظرفیتی را فراهم کند که ایران 1404 رتبه نخست علمی و پژوهشی منطقه را از آن خود کند.

خبرنگار: شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار