مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت لازم است که مادران به کودکان تغذیه سالم دهند تا سلامت بدنشان حفظ شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مادران باید تغذیه سالم در اختیار کودک قرار دهند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کم خونی در یادگیری و حافظه کودکان تاثیرگذار است؛ بنابراین آن‌ها باید راس ساعت مناسبی بخوابند تا مواد مغذی به بدنشان برسد و فقر آهنشان جبران شود و به اینصورت بدنشان سالم باشد.

او افزود: بررسی روند رشد کودک روی نمودار رشد بسیار مهم است و این روند باید به صورت صعودی حرکت کند، هر گونه کندی در این فرآیند باید پیگیری شود و پزشک باید هر سه ماه یک بار برنامه غذایی کودک را بررسی کند تا رشد متناسب او حفظ شود.

جوزدانی تصریح کرد: مادران باید همواره تغذیه سالم در اختیار کودکان قرار دهند و هیچ وقت تا سن مدرسه خوراکی مضر به آن‌ها داده نشود و نباید فست فود‌ها و انواع غذا‌های ناسالم مانند پفک، ساندویج، پیتزا، پنیر پیتزا و ... به کودکان معرفی شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: الگوی تغذیه‌ای بسیار حائز اهمیت است و اگر فردی در سنین کودکی سمت غذا‌های ناسالم نرود دیگر در سنین بزرگسالی به مصرف آن‌ها تمایل نخواهد داشت؛ بنابراین باید تغذیه سالم کودکان حفظ شود و آن‌ها همواره به سمت و سوی مصرف غذا‌های سالم مانند انواع مغز‌ها گرایش داشته باشند و بتوانند در بزرگسالی هم رعایت آن ها را حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار