رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره سفر اردوغان به تهران

وزیر امور خارجه سیرالئون در هفته جاری به تهران سفر می‌کند/ قدردانی صلیب سرخ از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت و کمک به مردم افغانستان

تهران (پانا) - وزیر خارجه ترکیه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روابط دو کشور را دوستانه و ممتاز بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره سفر اردوغان به تهران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه نشست وزاری امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیران خارجه دو کشور در این دیدار درخصوص تحولات منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

مولود چاووش اوغلو با ابلاغ سلام اردوغان رئیس‌جمهور این کشور به مقامات و مسئولان ایرانی، روابط دو کشور را دوستانه و ممتاز بیان کرد. گفت‌وگو درخصوص سفر آتی اردوغان به تهران از جمله دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بود.

همچنین در ادامه دیدارهای وزیر خارجه در اسلام‌آباد، وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون درخصوص مناسبات دو جانبه رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه سیرالئون در هفته جاری به کشورمان سفر می‌کند.

گزارش کمک‌رسانی به مردم افغانستان از سوی هیات صلیب سرخ به امیرعبداللهیان

هیات اعزامی صلیب سرخ جهانی نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از کمک رسانی صلیب سرخ به مردم افغانستان ارائه کرد.

بر اساس اعلام صلیب سرخ این نهاد ١٢ پایگاه کمک رسانی در سراسر افغانستان ایجاد کرده و حدود ١٨۵٠ نفر شامل نیروهای بومی و خارجی در عملیات کمک رسانی ایفای نقش دارند.

هیات صلیب سرخ در این دیدار از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت و کمک به مردم افغانستان قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار