ایجاد سامانه نیروهای انسانی تربیت‌شده و آموزش‌دیده برای ارائه خدمات

تهران (پانا) - مراسم گرامیداشت هفته پرستار با حضور مدیران مراکز پرستاری پرستاران، کادر درمان و خانواده شهدای مدافع سلامت برگزار شد که در این مراسم از خانواده شهدای مدافع سلامت و پرستاران و کادر درمان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد سامانه نیروهای انسانی تربیت‌شده و آموزش‌دیده برای ارائه خدمات

در این مراسم خانم امن زاده، مدیرعامل انجمن صنفی با اشاره به اینکه انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در سال ۱۳۹۹موفق به اخذ پروانه فعالیت شده، اظهار کرد: تاکنون این انجمن برای هم‌افزایی و پیشبرد اهداف تلاش‌های بسیاری کرده است و امروز اولین همایش انجمن صنفی مراکز پرستاری با حضور مدیران مراکز، پزشکانicu روسای بانک‌ها و بیمه‌های مرتبط برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال ارزش‌گذاری به خدمات پرستاری در منزل هستیم، گفت: این انجمن در نظر دارد تا خدمات پرستاری در منزل به بهترین نحو ارائه شود به شکلی که این موضوع در زمان شیوع کرونا به جد به چشم خورد؛ درواقع در دوران کرونا بخش قابل توجهی از بیماران کرونایی در منزل توسط این مرکز پرستاری تحت درمان قرار گرفتند.

کاهش هزینه اهداف اصلی انجمن صنفی مراقبت های پرستاری در منزل

مدیرعامل انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل با بیان اینکه ما به دنبال خدمات بهتر و واقعی سازی تعرفه ها برای بیماران هستیم، افزود: اکنون جامعه به سمت و سوی سالمندانی در حال حرکت است بنابراین این انجمن در این راستا می تواند اقدامات ارزشمندی ارائه دهد به این شکل که با برنامه‌ریزی دقیق و درست می‌تواند چندین هزار سالمند را تحت پوشش قرار دهد.

درمان یک صدر هزار نفر مورد در منزل

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل در دو سال گذشته یکصد هزار مورد درمان در منزل داشته است، گفت:در حال حاضر۱۰۰مرکزفعال در تهران مضغول به فعالیت هستند.

امن زاده با بیان اینکه رضایت سنجی و استانداردسازی (بالابردن کیفیت مراقبت های پرستاری در منزل) در اولویت برنامه انجمن قرار دارد، اظهار کرد: ایجاد سامانه نیروهای انسانی تربیت شده و آموزش دیده برای ارائه خدمات درمنزل در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل بیان کرد: از تمام افرادی که علاقه داشته تا در زمینه پرستاری و مراقبت‌های در منزل فعالیت کننددعوت به عمل آمده تا در انجمن عضو شوند همچنین از پرستاران و کادر درمان که با عضویت خود مراقبت از بیماران icuو را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: حمایت وزارت بهداشت از انجمن صنفی مراکز مراقبت‌های پرستاری در منزل یک ضرورت است تا بتوانیم در زمینه سلامت بیماران گامی ارزشمند برداریم.

مدیرعامل انجمن صنفی همچنین از روسای مراکز پرستاری در منزل شهرستان‌ها دعوت به عضویت در انجمن کرد تا با اتحاد مراکز پرستاری در سطح کشور فعالیت گسترده تری را انجام دهند.

وی افزود: در مورد بیمه نیروهای مراکز مشاور و ارایه خدمات پرستاری اقدامات خوبی صورت گرفته به صورتی که با کمترین هزینه بالاترین پوشش بیمه‌ای را داشته باشد.

افزایش خدمات درمان در منزل در زمان کرونا

در این مراسم رحمت الله معماری، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز پرستاری در منزل با بیان اینکه انجمن در زمان کرونا توانست از میزان استرس و حساسیت بیماران و مردم کاهش دهد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با شیوع کرونا خدمات ما افزایش یافت و در این میان نیز شاهد افزایش و رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز بسیار بودیم که به نظر بنده اگر جایگاه انجمن افزایش یابد مشکلات در این زمینه رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم انجمن عدم تعرفه گذاری است که در این راستا نیاز است وزارت بهداشت ورود کرده و اقدامات لازم را داشته باشد، گفت: این انجمن در راستای ارتباط با وزارتخانه‌ها و دانشگاه ها تاسیس شده است.

کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان با حمایت از انجمن

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز پرستاری در منزل بیان کرد: همچنین باید استاندارد کردن خدمات مراکز پرستاری در منزل و شرح وظایف مشخص و تعیین شود تا بتوانیم شاهد خدمات بهتر و کم هزینه تر باشیم.

وی ادامه داد: اگر خدمات انجمن تحت پوشش بیمه و وزارت بهداشت به صورت مستقیم قرار گیرد، شاهد کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان خواهیم بود.

معماری با اشاره به اینکه انتظار داشته مراکز پرستاری و کادر درمان عضو انجمن شوند، افزود: امید است که وزارت بهداشت همکاری و نظارت و حمایت بیشتری از انجمن داشته باشد چراکه تمام اقدامات ما در راستای سلامت جامعه است.

حمایت وزارت بهداشت از مدافعان سلامت

در این مراسم جواهر دشتی پرستار، خزانه دار انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل با بیان اینکه متاسفانه مکاتبات بسیاری در زمینه تعرفه گذاری و حمایت با وزرات بهداشت و وزارت کشور صورت گرفت ولی شاهد همکاری نبودیم، اظهار کرد: ما با تمامی مراکزی که خدمات پرستاری ارائه می‌دهند، همکاری داشته و برای همکاری بیشتر دعوت به عمل می‌آوریم.

وی با اشاره به اینکه درخواست داشته تا موضوع تعرفه گذاری و بیمه و حمایت از سوی وزارت بهداشت صورت گیرد، افزود: پرستاران مدافع سلامت هستند و نیاز به حمایت دارند بنابراین ضرورت دارد تا در جهت بهبود حال بیماران در منزل و حمایت از پرستاران وزارت بهداشت به میدان بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار