خاندوزی در دیدار با اعضای کانون‌های صنفی و کارفرمایی عنوان کرد:

تسهیل شرایط اخذ مجوز و کاهش بار مقرراتی، رویکرد دولت در حمایت از تولید

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت تسهیل اخذ مجوز کسب و کار و کاهش بار مقرراتی دو رویکرد اصلی وزارت اقتصاد در حمایت از بخش تولید است.  

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تسهیل شرایط اخذ مجوز و کاهش بار مقرراتی، رویکرد دولت در حمایت از تولید

به گزارش ایرنا، «سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه) در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهارداشت: تیم اقتصادی دولت مسیری غیر از تسهیل فعالیت‌های اقتصادی ندارد و کار مشترک وزارت اقتصاد و تولیدکنندگان این است که بر رویه فرسوده تولید برای صاحبان کسب و کار غلبه کند.

وی گفت: در مسیر رفع موانع تولید وزارت اقتصاد دوشادوش فعالان اقتصادی است و تلاش دوستان ما در دبیرخانه مقررات زدایی غلبه بر تنگناها و فشارهایی است که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند.

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان تصریح کرد: ما به دنبال عدم اجرای قانون نیستیم بلکه مشکل به اعمال سلیقه در قانون مالیات بازمی‌گردد.

وی افزود: در سه ماه اخیر دولت جدید تلاش کرده بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کندو در این خصوص هیات مقررات زدایی اقداماتی را انجام داده که در بهمن و اسفندماه نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

وزیر اقتصاد گفت: تسهیل اخذ مجوز و کاهش بار مقررات محورهای اصلی حمایت وزارت اقتصاد از تولیدکنندگان است و در صدد هستیم تشددها و تکثر در قوانین را حل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث تامین مالی گفت: معتقدیم ابتدا باید تولید رونق یابد و سپس دولت با اخذ مالیات اقدام به تامین مالی کند و برای این منظور در بودجه سال آینده نرخ مالیاتی تولید پنج درصد کاهش یافت.

خاندوزی درخصوص حذف ارز ترجیحی و مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان گفت: در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است تا فعالان اقتصادی پس از حذف آن با مشکل مواجه نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار