اجرای طرح مروج سلامت در 45 مدرسه ورامین

ورامین (پانا) - کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان و جوانان مدارس شبکه بهداشت ورامین، طرح مروج سلامت به منظور آموزش بهداشت فردی، تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های بدنی از سال 90 تا به امروز در 45 مدرسه منطقه ورامین اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مروج سلامت در 45 مدرسه ورامین

شبکه بهداشت ورامین و مربیان ۴۵ مدرسه مروج سلامت ورامین با شرکت در جلسه باز آموزی اهداف بهداشتی این مدارس را مرور کردند.

حسن بوربور کارشناس بهداشت و سلامت آموزش و پرورش ورامین گفت: در این مراسم با مرور و بازنگری روند اجرای طرح مروجان سلامت، بار دیگر بر اهمیت سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان تاکید شد.

مریم عرب، کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت ورامین در این همایش خطاب به مربیان مدارس مروج سلامت گفت: طرح مدارس مروج سلامت از سال 90 تاکنون در مدارس برقرار است. آموزش بهداشت فردی، تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های بدنی از دیگر آموزش‌هایی است که به صورت ضمیمه‌ای در مدارس مجری این طرح به آن پرداخته می‌شود.

عرب در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت سلامت جسمی دانش‌آموزان افزود: اهمیت یادگیری مهارت‌های زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی مهارت‌های کنترل خشم، نه گفتن و مدیریت حل مسئله را از جمله مهارت‌های لازمی می‌داند که به سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان کمک خواهد کرد و آنها را برای داشتن زندگی عاری از اضطراب و نگرانی آماده خواهد نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم کتابچه‌هایی با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی، سلامت، بهداشت فردی، تغذیه سالم و پروتکل‌های بهداشتی در اختیار مربیان مدارس مروج سلامت گرفت قرار گرفت تا برای تبیین اهداف این طرح در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار