مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌ کسب و کار و کارآفرینی:

رسانه نقش مهمی در تعلیم و تربیت قشر نوجوان دارد 

تهران (پانا) - مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌ کسب و کار و کارآفرینی ضمن تأکید بر اهمیت‌ و تأثیر تعلیم و تربیت قشر نوجوان در آینده جامعه، عنوان کرد هدف این است که تلاش شود استعدادهای نوجوانان پرورش داده و آنها به سمت توسعه فردی، کسب و کار، دین و رسانه سوق داده شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه نقش مهمی در تعلیم و تربیت قشر نوجوان دارد 

ششمین همایش پاتوق آینه ها با موضوع رسانه با حضور علیرضا پورمسعود؛ پژوهشگر، محقق مهدویت و نویسنده، بهنود صدر؛ مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌ کســب و کار و کارآفرینی، با همکاری مؤسسه مصاف و با شرکت نوجوان های دهه هشتادی، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

بهنود صدر؛ مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌ کســب و کار و کارآفرینی، در این همایش از مبحث مدرن نورو مارکتینگ در رسانه گفت: از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ تأثیرات تبلیغات کمپانی ها روی مغز مردم رفته رفته کمتر شد تا آنجا که دیگر مردم دروغ های کمپانی ها را برای جلب توجه باور نمی کردند، برای همین کمپانی ها به سمت نورومارکتینگ حرکت کردند.

وی ادامه داد: نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی نوع جدیدی از بازاریابی است و کاملاً ماهیت میان رشته‌ای دارد؛ به این معنا که نورومارکتینگ جایی است که علوم مدیریت، روانشناسی، عصب شناسی و شاید هم به نوعی هنر به یکدیگر می رسند و به اصطلاح به هم پیوند می‌خورند.

صدر افزود: نورومارکتینگ با تفسیر امواج مغزی توسط یک سری از فناوری ها به فروش بیشتر و بهتر کمک می‌کند، به زبان ساده نورومارکتینگ یعنی پژوهش رفتار مشتری و یا مصرف کننده مبتنی بر عملکرد مغز و عصب، با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق به ویژه ابزار پزشکی است.

وی بیان کرد: از آنجایی که ۹۵ درصد تصمیمات مردم از روی هیجانات و تاثیرات عوامل بیرونی است و فقط ۵ درصد آن تصمیمات وابسته به تفکر و منطق است، مردم فکر می‌کنند که بر تصمیم هایشان آگاهی کامل دارند و تصمیم هایی که می گیرند نتیجه منطق است، برای همین است که بسیاری از تصمیمات ما در زندگی بر پایه های هیجانات و فضاهای حاکم بر آن زمان است.

صدر گفت: همه ما در مواقعی رفتار هایی داریم که طبیعی نیست. گاهی با یک حرف کوچک از کوره در می رویم و عصبانی می شویم و گاهی به یک چیز یا یک شخص چنان وابسته و دلباخته می شویم که همه زندگی خود را حاضریم به پای او بریزیم در صورتی که اگر منطقی فکر کنیم می بینیم نه آنجا چنین عصبانیتی به جا بود و نه اینجا چنین وابستگی‌ ای منطقی بوده. این موضوع به مغز خزنده ما بر می‌گردد.

وی عنوان کرد: مغز خزنده؛ قسمتی از مغز ما است که وظیفه اصلی آن تلاش برای زنده ماندن و صرفه جویی در انرژی است. این مغز مسئول تنفس، گردش خون، ضربان قلب و دیگر اعمال حیاتی بدن انسان است و تلاش می‌کند تا با صرف کمترین انرژی ممکن وظایف خود را انجام دهد و به این ترتیب انرژی بیشتری ذخیره کند. چرا که هدف آن مدیریت بلندمدت بدن و فعالیت‌های حیاتی آن است. دلیل نام‌گذاری این مغز این است که ابتدا در خزندگان شناسایی شد.

وی در پایان گفت: اگر دقت کنیم این رفتارهای غیرمنطقی در تصمیم گیری‌ های دیگر ما هم دیده می شود و این به خاطر جدا بودن مغز تصمیم گیرنده ما از مغز منطقی ماست. در واقع می توان گفت بر خلاف آنچه که تصور می شود، تصمیمات ما از ناحیه منطقی مغز گرفته نمی شود. مغز دوست دارد بخاطر صرفه جویی در مصرف انرژی کارها را بصورت ناخودآگاه در آورده و انجام دهد و بدین صورت انرژی زیادی مصرف نمی کند. متأسفانه مغز خزنده چون حفظ بقا را بر عهده دارد از همه قسمتهای مغز قدرتمند تر است و اگر بخاطر اتفاق بیرونی آموزشی ندیده باشیم بصورت ناخود آگاه مغز خزنده اعمال قدرت می کند و حمله یا فرار می کند.

در ادامه همایش، علیرضا پور مسعود؛ پژوهشگر، محقق مهدویت و نویسنده، توضیحاتی در حوزه رسانه ارائه داد. در پایان جلسه نیز به سؤالات دانش آموزان در این حیطه پاسخ داده شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ ضحی اسماعیل پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار