برگزاری سومین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی و تجلیل از پژوهشگران برتر در شهرستان داراب

داراب (پانا) - امیر جنیدی پور مدیر پژوهش سرای فارابی داراب از مقام آوری ۲۹ نفر از دانش آموزان در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴ نفر راهی مرحله کشوری شدند. در این بین ۴ نفر مقام کشوری کسب کردند و ۲ نفر از دانش آموزان داراب در المپیاد نانو راهی مرحله دوم کشوری شدند و ۳ نفر از دانش آموزان داراب نیز در زمینه دست ساخته ها (نمایشگاه استانی) مقام آور استانی شدند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی و تجلیل از پژوهشگران برتر در شهرستان داراب

در هفته پژوهش و در روز پژوهش سومین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی با گرایش هدفمند و سنگین با حضور ده تیم از ۵ مدرسه شهرستانی و تیم ارسنجان که مهمان این مسابقه بودند با حضور مسوولان شهرستان در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش داراب ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش اهمیت به جایگاه علم و دانش است.

علی محمد اطاعت، گفت: باید علم در مسیر صحیح قرار بگیرد و توسعه پیابد؛ امر پژوهش کاربردی کردن علم است که علم را به عمل و توسعه تبدیل می‌کند.

وی افزود: هفته پژوهش جایگاه بالایی در نهادینه کردن آموزش و فرهنگ و توسعه امر پژوهش دارد که باید به این هفته توجه جدی شود و فرد پژوهشگر آموخته‌های علمی را در سطح جامعه کاربردی می‌کند؛ مانند هنرستان‌ها که علم را کاربردی و عملی می‌کنند.

اطاعت اضافه کرد: راه موفقیت آموزش وپرورش برون دادهای پژوهش در جامعه است.

مدیر آموزش و پرورش داراب گفت: یکی از کارهای با ارزش اقدام پژوهی با موضوعات مشخص شده است که نتایج خوبی در تحقق امر آموزش دارد.

در این رقابت دانش‌آموزان دبیرستان شهید نیکمنش موفق به کسب مقام اول، دبیرستان تیزهوشان پسرانه مقام دوم و دبیرستان امام حسن مجتبی مقام سوم را کسب کردند.

وزن سازه‌های هر ۳ گروه بین ۱۷ تا ۱۹ گرم بود که سازه آن‌ها توانست وزنه ۵ کیلویی را در مدت زمان ۲ دقیقه تحمل کند و شکسته نشود.
در ادامه برنامه دانش‌آموزان سابق داراب و عضو پژوهش سرای فارابی داراب سازه سنگین به عنوان سوپرایز برنامه در مدت زمان ۱۲ ساعت پیاپی ساختند تا رکوردی به نام خود ثبت کنند. مدت زمان ساخت این سازه‌ها ۲ هفته است که توانستند در عرض ۱۲ ساعت بسازند و سازه‌ای به وزن ۴۰۰ گرم، توانست نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و شکسته نشود که در نوع خود در زمان محدود کم نظیر بود.
به گفته امیر جنیدی‌پور، مدیر پژوهش‌سرای فارابی داراب ۲۹ نفر از دانش‌آموزان در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی مقام استانی کسب کردند که ۲۴ نفر از آن‌ها راهی مرحله کشوری شدند. در این بین ۴ نفر مقام کشوری کسب کردند.
۲ نفر از دانش آموزان داراب در المپیاد نانو راهی مرحله دوم کشوری شدند، 3 نفر از دانش‌آموزان داراب در زمینه دست ساخته‌ها (نمایشگاه استانی) مقام آور استانی شدند، از ۱۰ نفر همکار پژوهشی در زمینه مقالات بین‌المللی و تخصصی و تالیف کتاب و داور استانی و کشوری تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردهای دانش‌آموزان آروین منفرد، فاطمه عزت‌آبادی پور و محمدپارسا پیشه‌ور به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار