مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

افزایش سرانه فضای آموزشی به ۷.۲ مترمربع برای هر دانش‌آموز کرمانشاهی

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش سرانه فضای آموزشی به ۷.۲مترمربع برای هر دانش‌آموز کرمانشاهی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه فضای آموزشی به ۷.۲ مترمربع برای هر دانش‌آموز کرمانشاهی

مجید یزدان‌پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات سریع و به موقع اداره نوسازی مدارس کرمانشاه در زمان وقوع زلزله مهیب کرمانشاه در سال ۹۶ توانستیم کمتر از ۲ هفته، ۷۵ مدرسه تخریبی و ۴۱۵ کلاس درس را بازسازی کنیم و سپس به رقم ۳۲۰ مدرسه رسیدیم و بعد از گذشت یک‌هزار و ۲۰۰ روز از زلزله روزی یک کلاس یعنی یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس ساخته شد.

وی افزود: مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین مدرسه‌ساز و ۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیارد ریال توسط دولت برای ساخت مدارس در استان کرمانشاه هزینه شد و امروز سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان کرمانشاه از ۶.۵ به ۷.۲ مترمربع برای هر نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سال تحصیلی جاری با حضور ۳۳۶ هزار و ۲۲۶ دانش‌آموز در استان آغاز شد که ۱۵ هزار و ۳۱۰ نفر دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

یزدان پناه با اشاره به تصادف اخیر مینی‌بوس دانش‌آموزان کرمانشاهی ضمن تسلیت به خانواده ۲ دانش آموز فوت شده این حادثه، گفت: پس از وقوع حادثه دانش‌آموزان مصدوم بلافاصله به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام شده و با حضور به موقع کادر درمان رسیدگی به حال آنها به خوبی انجام شد.

وی با بیان این‌که سال تحصیلی جدید در ماه‌مهر با حضور دانش‌آموزان روستایی و عشایر در کلاس درس آغاز شد و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان روستایی و عشایری در کلاس حضور دارند، گفت: سایر مقاطع تحصیلی شهری، کلاس‌های درس را در ماه آبان و ابتدای آذر ماه به صورت حضوری شروع کردند و بنابر نظر شورای مدرسه از یک روز تا چهار روز در کلاس درس حضور دارند.

یزدان‌پناه با اشاره به دایر بودن مدارس استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های اعلامی ستاد کرونا گفت: از نظر واکسیناسیون هم‌اکنون ۹۹ درصد جامعه فرهنگیان استان دُز نخست و ۹۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و ۹۴ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی دُز نخست و ۸۵ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به رتبه‌های برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: سه سال پیاپی شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای برتر انتخاب شده و در اجرای برنامه‌های نهضت سوادآموزی رتبه اول را در کشور دارد و سه سال پی‌درپی در جشنواره شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان اداره برتر شناخته شده است.

وی گفت: احراز هویت دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با ۸۸ درصد انجام شد و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و در سال تحصیلی ۹۹ ۱۴۰۰، با احراز هویت ۹۹.۶ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه جز سه استان برتر کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار