روایتی از بازگشایی دبیرستان دخترانه سعدی کاشان

اصفهان (پانا) - مدارس حدود یک ماه است در مقاطع متوسطه بازگشایی شده‌اند و دانش‌آموزان کم کم پس از دو سال دوری وارد مدارس شدند و هر کسی با حال و هوای خاص خود این روزها را گذراند. یک دانش‌آموز کاشانی در مورد بازگشایی مدارس می‌گوید بعد از دو سال آموزش مجازی، از بازگشایی مدارس بسیار خوشحال است و چون کلاس‌ها حضوری است، تدریس‌ها را آسان‌تر فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از بازگشایی دبیرستان دخترانه سعدی کاشان

بسیاری معتقدند که آموزش و یادگیری به روش حضوری برای دانش‌آموزان بسیار مفیدتر از آموزش مجازی است. بر همین اساس مدارس کشور از اوایل آذرماه به صورت حضوری یک یا دو روز در هفته بازگشایی شدند.

با وجود اینکه با شیوع کرونا آموزش‌ها تعطیل نشد و فرآیند تدریس به دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیر‌حضوری از طریق روش‌های مختلف از جمله استفاده از شبکه شاد انجام می‌شد و همچنان ادامه دارد، اما بسیاری معتقدند که آموزش و یادگیری به روش حضوری برای دانش‌آموزان بسیار مفیدتر بوده و بازدهی بیشتری نیز خواهد داشت.

بررسی‌های میدانی پانا از دبیرستان دخترانه سعدی نشان می‌دهد که اکثر دانش‌آموزان از کلاس‌ها به صورت حضوری استقبال کرده‌اند.

نادیا شجری، دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دخترانه سعدی به پانا گفت: «بعد از دو سال حضور در کلاس های مجازی از بازگشایی مدارس بسیار خوشحال هستم و چون کلاس ها حضوری است، تدریس ها را آسان تر فرا می گیرم.»

وی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیان کرد: «خدا را شکر در مدرسه ما دستورالعمل‌‌های بهداشتی به خوبی رعایت و فاصله گذاری اجرا می‌شود. کلاس‌ها به صورت مرتب ضدعفونی می‌شوند و پنجره‌ها نیز برای تهویه هوا باز است.»

دانش‌آموز دیگری به نام نادیا وزوانی که در پایه نهم تحصیل می کند، گفت: «حجم درس ها کمتر شده چون در کلاس حضور داریم و تکالیف را انجام می دهیم و فاصله‌گذاری در کلاس رعایت می‌شود.»

یکی دیگر از دانش‌آموزان هم بیان کرد: «تدریس های حضوری خیلی تاثیر بهتری گذاشته است و شور و شوقی و رفاقتی که در مدرسه در بین دانش آموزان است، قطعا در فضای مجازی نیست.»

نیره حاجی حسنی، مدیر مدرسه نیز با ابراز خوشحالی از بازگشایی مدارس بیان کرد: «در اول آذر ماه و شروع کلاس ها حدود 75 درصد از دانش آموزان واکسینه شده بودند و هم‌اکنون 85درصد واکسینه شده اند.»

وی افزود: «کار دبیران راحت تر شده و روند آموزش بهتر پیش می‌رود، ولی مشکل سرعت اینترنت با توجه به اینکه مدرسه در کجای شهر باشد همچنان وجود دارد و همچنین با بازگشایی مدارس انگیزه درس خواندن هم در دانش آموزان بیشتر شده است.»

دبیر عربی این مدرسه نیز بازگشایی مدارس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «نمرات نسبت به دوره مجازی بهتر شده است و حضور دانش آموز در کلاس و رفع اشکال سبب بازخورد و یادگیری بهتری برای دانش آموزان شده است.»

یکی از والدین نیز معتقد است که حضور دانش‌آموزان در مدرسه باعث افزایش یادگیری می‌شود و جو محیط آموزشی و برخورد حضوری با معلمان در یادگیری دروس بسیار تأثیرگذار بوده است.

خبرنگار: زینب مشرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار