کوشش تبار:

مهمترین مسئله فعلی کشور اشتغال است

تهران (پانا) - این روزها اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور محسوب می‌شود و وزارت کشور تاکید کرده در خصوص شغل پایدار و ثابت برای همه، باید تمامی نهادهای ذیربط نقش و میزان سهم خود را تعیین کنند تا بتوان میزان اشتغال‌ را افزایش داد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مسئله فعلی کشور اشتغال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش تبار در نشست کارگروه زیرساخت توسعه با بیان اینکه مدل زیست بوم اشتغال، محور برنامه‌ریزی برای تقویت زمینه‌های اشتغال و سرمایه گذاری در کشور است، افزود: مطابق این الگو همه دستگاه‌ها باید متناسب با اختیارات و ظرفیت‌های درونی‌شان در توسعه فرایند اشتغال فعال شوند.

کوشش‌تبار با تاکید بر این موضوع که عملیاتی شدن این راهبرد نیازمند آسیب شناسی علمی و دقیق همه حوزه‌های مربوط به اشتغال است، اظهار کرد: کار اصولی و نتیجه محور با آسیب شناسی صحیح شروع می‌شود و ضرورت دارد دستگاه‌ها آسیب‌شناسی دقیقی از حوزه‌های خودشان در کمک به فرایند اشتغال و توسعه کشور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع تضاد قوانین و آیین‌نامه مانع اجرای برنامه‌های پایدار اشتغال می‌شود که باید برای رفع آن اهتمام جدی داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بازگشت واحدهای تولیدی نیمه فعال را به چرخه تولیدی و اقتصادی کشور را از مهم‌ترین راهبردهای وزارت کشور و مجموعه دولت توصیف کرد و گفت: بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی مساله تامین مواد خام، بازاریابی و فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات است که حل این چالش‌ها نیازمند اراده جدی دستگاه‌های ذی ربط است که با هم‌افزایی ظرفیت‌ها به راه اندازی دوباره این واحدها کمک کنند.

موضوع مسکن از دیگر محورهای مورد اشاره در نشست امروز کارگروه زیرساخت توسعه بود و در این خصوص تاکید شد که مسکن با توجه به درگیری آن با بخش‌های مختلف اقتصادی، ظرفیت بالایی در اشتغال کشور دارد. به طوری که طبق گزارش‌ها ساخت ۴ میلیون مسکن می‌تواند زمینه فعالیت و حفظ اشتغال حدود ۱۲ میلیون جمعیت فعال کشور را فراهم کند.

کوشش تبار در پایان تاکید کرد: قدرالسهم همه دستگاه‌ها باید در موضوع اشتغال مشخص شود و امروز با توجه به گفتمان دولت سیزدهم ضرورت دارد جهش جدی در حوزه اشتغال کشور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار