اختتامیه نخستین جشنواره کشوری مفلحون در بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا) - در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کشوری مفلحون، برترین مدارس، ادارات شهرستان و مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش استان بوشهر در زمینه ترویج امر و به معروف و نهی از منکر تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه نخستین جشنواره کشوری مفلحون در بوشهر برگزار شد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه جشنواره کشوری مفلحون اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرائض حیات‌بخش جامعه است، زیرا اجرای امر به معروف و نهی از منکر، سبب سالم سازی جامعه از مفاسد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌شود.

باقری افزود: جشنواره مفلحون برای نخستین بار با هدف شناسایی مدارس و اداره های الگو در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

باقری گفت: دستورالعمل این جشنواره پیش از شیوع ویروس کرونا و در دوره فعالیت‌های حضوری تدوین شده بود اما با تلاش دبیرخانه جشنواره در بوشهر، این جشنواره در دوره فعالیت‌های غیرحضوری برگزار شد. امسال مسابقات قرآن در قالب 9 رشته و در 15 سطح برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با روحیه تحول‌خواهی و تحوّل‌آفرینی فعالیت‌های حوزه قرآنی بررسی و در اجرای مأموریت‌ها بازنگری می‌‌شود.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جشنواره مفلحون با هدف تقویت نقش مدارس و تشکیلات ادارات برای عمق بخشی بیشتر در اجرای فعالیت‌های امربه معروف و نهی از منکر برگزار شده است. قرآن کریم مسئولیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در سه سطح مردم، نخبگان جامعه و حکومت قرار داده است.

علی موحدی ادامه داد: 800 اثر در دبیرخانه جشنواره در 28 استان داوری شد که 200 اثر در دبیرخانه کشوری مورد ارزیابی قرار گرفت و 18 مدرسه، اداره شهرستان/منطقه و اداره کل برتر انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: داوری آثار بر اساس ۱۰ شاخص مربوط به ارزش‌ها ،۱۱ شاخص مربوط به مسئولیت پذیری و ۱۴ شاخص مربوط به فعالیت‌ها انجام شده است که از برگزیدگان نخستین جشنواره کشوری مفلحون تجلیل می شود.

در این آئین اداره های کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و قزوین و دبیرستان شهید صدوق یزد، مدرسه شهدای بسیج بوشهر و دبیرستان فاطمه زهرا قزوین به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار