آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا راه‌اندازی قرارگاه جهادی فعالیت‌های قرآن

تهران (پانا) - تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان مهمترین خبر روز گذشته بود. بررسی بندهای باقی‌مانده از لایحه رتبه‌بندی معلمان روز گذشته به پایان و این لایحه با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا راه‌اندازی قرارگاه جهادی فعالیت‌های قرآن

روز گذشته در جلسه علنی مجلس، بررسی بندهای باقی‌مانده از لایحه رتبه‌بندی معلمان به پایان رسید و این لایحه در مجلس تصویب شد.

بر اساس ماده ۸ لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، آیین‌نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه‌بندی، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

افتتاح پنجاه‌‌ و‌‌ یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، حضور ۷۰ درصد دانش‌‌آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس، رشد ۵۷ درصدی تعداد معلمان پژوهنده در سال ۱۴۰۰ و انتصاب علیرضا کاظمی و مصطفی عطاران به عنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش از اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

در گزارش پیش رو اخبار مرتبط با وضعیت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

تدوین پیش نویس «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق»

داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از تهیه پیش نویس «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق» خبر داد و گفت پیش نویس این دستورالعمل پس از اخذ نظرات مشورتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال ‌می‌شود.

رشد ۵۷ درصدی تعداد معلمان پژوهنده در سال ۱۴۰۰

فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از رشد ۵۷ درصدی تعداد معلمان پژوهنده در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در چارچوب برنامه‌های هفته پژوهش تدوین آیین‌نامه معلمان پژوهنده نیز برای اولین بار شکل گرفته است.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی در پاسخ به گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اول آنان حضوری شده است بیان کرد: امتحان حضوری برای همه دانش‌آموزان است لذا باید به تدریج به سمت حضوری شدن کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم.

افتتاح پنجاه‌‌ و‌‌ یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد صبح روز ۲۰ آذرماه در سینما فلسطین افتتاح و از تمبر شهید علی لندی در حاشیه افتتاحیه پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد رونمایی شد.

نظر امانی تهرانی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و کنکور

محمود امانی تهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش‌ و پرورش کنکور را سد راه نظام‌ آموزشی دانست و گفت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور تا حدودی می‌تواند به هموار کردن راه‌های اصلاح یا حذف کنکور کمک کند.

قرارگاه جهادی فعالیت‌های قرآن راه‌اندازی خواهد شد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعالیت‌های جهادی و انقلابی به عنوان فرمایش مقام معظم رهبری گفت: در نظر داریم قرارگاه جهادی را برای پیشبرد اهداف قرارگاه مجازی راه اندازی کنیم این قرارگاه با اولویت مناطق محروم است که نیروهایی نیز این فعالیت را پیش خواهند برد.

رشد ۱۵۰ درصدی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خیّرین مدرسه‌ساز گفت طی ۴ سال اخیر، رقم مشارکت خیرین از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که بیانگر رشد بیش از ۱۵۰ درصدی است.

تحقق مثلث طلایی در دسترس پذیری، عدالت گستری و فراگیر‌سازی از طریق آموزش و پرورش استثنایی

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم گرامیداشت روز و هفته جهانی معلولان در خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق مثلث طلایی در دسترس‌پذیری، عدالت گستری و فراگیرسازی از طریق آموزش و پرورش استثنایی امکان‌پذیر است گفت با رویکرد تجمیع خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ۱۲ مرکز جامع تشخیصی و خدمات توانبخشی و مشاوره در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است که اولین مرکز جامع از این نوع در کشور سال گذشته در بجنورد افتتاح شد.

وی همچنین در اولین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دوسال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز خبر داد.

۷۰ درصد دانش‌‌آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می‌شوند

مجید هداوند، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در هفته گذشته گفت بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

جذب ۲۵ هزار دانشجو با تامین فضا و بودجه

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در دیدار با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش از آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای جذب سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم خبر داد و افزود: این امر با تامین بودجه و فضا قابل تحقق است.

تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون المپیادهای علمی کشور

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد مهلت ثبت‌نام در آزمون المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تمدید شد.

راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول، گسترش عد‌الت آموزشی است

علیرضا کاظمی در آیین تجلیل از افتخارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه فرهنگیان گفت راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول بنیادین، گسترش عد‌الت آموزشی است؛ دستیابی به آموزش و دستاوردهای آموزشی، زمینه برقراری عدالت در زمینه‌‌های دیگر خواهد بود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش همچنین در برنامه افتتاحیه طرح ملی لاله‌های روشن در هفته گذشته در این برنامه گفت دانش‌آموزان امروز نقطه اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

رصد وضعیت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان شاهد از سوی معلمان

محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت وضعیت تربیتی تحصیلی دانش‌آموزان شاهد که در مدارس دولتی یا نمونه تحصیل می‌کنند از سوی معلمان راهنما (طرح پراکنده شاهد) رصد شده و گزارش‌های لازم در خصوص این دانش‌آموزان، در صورت نیاز به فعالیت‌های تکمیلی به ستاد شاهد مناطق و معاونت آموزش بنیاد شهید اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار