آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از فعال شدن گویاساز در «شاد» تا ورود 3 هلدینگ فرهنگیان به بورس

تهران (پانا) - فعال شدن نرم‌افزار گویاساز برای دانش‌آموزان استثنایی نابینا در شبکه شاد و اعلام جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان از جمله اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
از فعال شدن گویاساز در «شاد» تا ورود 3 هلدینگ فرهنگیان به بورس

یکی از گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان با آسیب بینایی هستند و شبکه شاد برای این گروه از دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه بود که روز دوشنبه 6 دی ماه، نرم افزار گویا ساز به این پلتفرم اضافه و دسترسی‌پذیری این گروه از دانش‌آموزان برای استفاده از شبکه شاد فراهم شد.

مجید هداوند، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این راستا گفت که خوشبختانه در به روز‌رسانی جدید امکان استفاده نابینایان فراهم شده است. بعد از شیوع کرونا و بحث آموزش‌های از راه دور، یکی از مسائل و مشکلات در خصوص دانش‌آموزان استثنایی این بود که شبکه شاد را برای این افراد، دسترس‌پذیر کنیم. امروز امکان خواندن پیام‌های متنی که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود، در شبکه شاد با توجه به پیگیری‌هایی که از همکاران و دانش‌آموزان نابینا داشتیم، فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اکنون امکان خواندن محتواهای آموزشی که در بخش‌ محتواهای استثنایی در شبکه شاد بارگذاری شده نیز فراهم شده است. پیام‌های هشدار در حین انجام عملیات‌های مختلف خوانده می‌شود اما با توجه به بررسی‌ها برای تکمیل، مجدداً اقداماتی باید صورت بگیرد که طبق گزارشات نقاط ضعفی نیز وجود دارد، امیدواریم کارگروه فنی آن را تکمیل کند؛ بحث گزینه جستجو در تمامی صفحات و فعال شدن میکروفون اشکالاتی است که به کارگروه فنی ارجاع داده‌ایم و پیگیر هستیم تا این مشکلات حل شود تا دانش‌آموزان به طور کامل بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند.

ورود سه هلدینگ فرهنگیان به بورس، تحت پوشش قرار گرفتن ۷۶۰ هزار معلم برای مصوبه رتبه‌بندی، فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، انتصاب سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران و رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از دیگر اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

شرط ادامه آموزش حضوری در مدارس

مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس به واکسیناسیون دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: امروز سویه جدیدی به نام امیکرون وارد کشور شده است که سرعت شیوع آن نسبت به دلتا شدیدتر است اما ما پایش و بررسی می‌کنیم اگر خدایی نکرده، بازگشایی مدارس ایجاد مشکل کرد و باعث افزایش آمار مبتلایان شد و درگیری افزایش یافت، قطعاً آموزش به صورت حضوری متوقف محدود خواهد شد بنابراین شرط ادامه آموزش به صورت حضوری این است که بتوانیم ویروس کرونا را کنترل کنیم.

تحت پوشش قرار گرفتن ۷۶۰ هزار معلم برای مصوبه رتبه‌بندی

شیوا قاسمی‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۷۶۰ هزار معلم تحت پوشش رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، گفت حداقل دریافتی معلمان ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حداکثر دریافتی بالای ۱۶ میلیون خواهد بود؛ کتاب، مقاله، پژوهش، سابقه آموزشی و مدرک امتیاز دارد و براساس امتیاز حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد.

فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از صدور مجوز قانونی برای فروش املاک مازاد آموزش و پرورش با هدف تأمین اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد و گفت: سعی و تلاشمان بر این است تا از فرصت قانونی پیش آمده در این زمینه استفاده کنیم تا املاک مازاد به فروش رسیده و از این محل پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌‌آوری بخاری‌های نفتی سیستان و بلوچستان

وی همچنین خبر داد در سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۷۰۰ بخاری نفتی داریم که در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان، توجه ویژه ای صورت گرفت و مصوب شد در سال ۱۴۰۱، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این تعداد بخاری نفتی تخصیص پیدا کند.

راه‌اندازی رشته مدیریت آموزشگاهی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدرجایی

حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از راه‌اندازی «رشته مدیریت آموزشگاهی» ویژه هنرستان‌ها در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدرجایی خبر داد و گفت ظرف ۵ سال گذشته قریب به ۲۰ هزار نیروی انسانی وارد حوزه فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش شده‌اند.

اعلام جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت خبر‌های برخی رسانه‌ها درباره غیرحضوری بودن امتحانات صحت ندارد و تکذیب می‌شود و امتحانات دانش آموزانی که در خرداد و شهریور سال گذشته نتوانستند حد نصاب قبولی را در تمام دروس کسب کنند از دوم دی ماه شروع شده و تا ۲۷ دی ادامه دارد.

افزایش نرخ باسوادی کشور از ۴۷.۵ به حدود ۶۱.۸ درصد

شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: پس از تاسیس نهضت سوادآموزی تا سال ۱۳۶۵ نزدیک به ۱۱ میلیون نفر به باسوادان کشور افزوده شد و نرخ باسوادی کشور از ۴۷.۵ به حدود ۶۱.۸ درصد رسید. لیکن به علل گوناگون و از جمله رشد سریع جمعیت و فقدان امکانات آموزشی برای همه خردسالان در آن سال قدر مطلق بی سوادی نه تنها کاهش نیافته بلکه حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز افزایش داشته است.

امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان دانش‌آموزی و عوامل فیلم مرد نقره‌ای

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان دانش‌آموزی با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مرد نقره‌ای امضا شد. در راستای این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان می‌توانند همراه با خانواده‌هایشان به صورت نیم‌بها این فیلم را تماشا کنند.

فعال شدن نرم‌افزار گویاساز در شبکه شاد برای دانش‌آموزان با آسیب بینایی

مجید هداوند، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعال شدن نرم‌افزار گویاساز در شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا خبر داد و گفت خوشبختانه امروز امکان خواندن پیام‌های متنی که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود، در شبکه شاد فراهم شده است.

بازدید یوسف نوری از مجتمع آموزشی ارامنه ارس

در آستانه زادروز حضرت مسیح علیه‌السلام و حلول سال نو میلادی، وزیر آموزش و پرورش از مجتمع آموزشی ارامنه ارس منطقه ۶ شهر تهران بازدید کرد. در این بازدید وزیر آموزش و پرورش با اهدای گل، پیشاپیش سال نو میلادی را به معلمان و دانش آموزان ارامنه تبریک گفت.

آخرین وضعیت تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان

نوراله عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اساسنامه پیشنهادی ما چندین مرتبه ویرایش شده است، گفت هفته گذشته مدیرکل حقوقی و اداری و همکارانی که باید به این موضوع ورود می‌کردند دعوت شدند و اساسنامه پیشنهادی بررسی شد؛ در این اساسنامه بخش غیردولتی انجمن مورد توجه قرار گرفته است.

جزئیات اساسنامه اردوگاه‌های دانش‌آموزی

به استناد ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون احیاء معاونت پرورشی، مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ اردوهای‌دانش‌آموزی و برنامه‌‌ زیر‌نظام‌ تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، اساسنامه اردوگاه‌های دانش‌آموزی در ۲۸ ماده و ۱۲ تبصره به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید که پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

ورود سه هلدینگ فرهنگیان به بورس

محمدهاشم رکن، رئیس هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به پانا گفت سه هلدینگ پتروفرهنگ، سرمایه‌گذاری فرهنگیان و ساختمانی معلم تا پایان سال جاری وارد بورس می‌شود.

جزئیات مراسم گرامیداشت دومین سالگرد «حاج قاسم» با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از برگزاری یک مراسم کشوری در گلزار شهدای کرمان با حضور و مشارکت ۴ تشکل دانش‌آموزی کشور در کنار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد که به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد حاج قاسم برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی جذب ۶۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش برای سال آینده

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت برخی از حوزه‌های علمیه پایان‌نامه‌های مفیدی دارند که باید از آن‌ها استفاده کرد در غیر این صورت تأمین ۲۲۰ هزار نیرو به این سادگی امکانپذیر نیست؛ با اجرای رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد افزوده می‌شود و سال آینده نیز همین رقم را پیش‌بینی کرده‌اند که باید در مجموع ۶۰۰ هزار نیرو برای سال آینده جذب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار