سومین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در دو سال گذشته با وجود تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شرایط کرونایی، یادواره‌های شهدا تعطیل نشدند و حتی با حداقل تعداد دانش‌آموز، چراغ این یادواره‌ها روشن ماند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر برگزار شد

سومین یادواره 110 شهید فرهنگی و 471 شهید دانش‌آموز استان بوشهر تحت عنوان "لاله‌های روشن" در شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر برگزار شد.

علی موحدی در یادواره لاله‌های روشن در دبیرستان شریعتی اظهار کرد: در دو سال گذشته با وجود تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شرایط کرونایی، اما یادواره‌های شهدا تعطیل نشدند و حتی با حداقل تعداد دانش‌آموز، چراغ این یادواره‌ها روشن ماند.

موحدی با بیان اینکه در سراسر کشور 40 هزار یادواره به نام و یاد 40 هزار معلم و دانش‌آموز شهید برگزار می‌شود، گفت: در استان بوشهر نیز 581 یادواره در همه شهرستان‌ها و مناطق به نام و یاد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آیه قرآنی در خصوص زنده بودن شهدا اظهار کرد: اینکه افراد به صورت خودجوش و بر اساس اختیار و علاقه، علم یادواره شهدا را برپا می‌کنند خود نشانه و برهانی بر زنده بودن شهید است.

موحدی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور مکمل یادواره‌های شهدا هستند، ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در مناطق جنگی، با جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر همیشه در صراط شهدا بوده است و از این پس نیز استوارتر و هدفمندتر این راه را ادامه می‌دهیم.

موحدی گفت: معتقدیم در کنار آموزش، باید فعالیت‌های تربیتی و پرورشی انجام شود تا دانش‌آموزان به مصونیت معنوی و فکری برسند که برگزاری لاله‌های روشن یکی از این مهمترین فعالیت‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: تقدیم 40 هزار شهید سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است و بر اساس این سند می توانیم ادعا کنیم آموزش و پرورش همواره در مسیر حفظ حریم اسلام و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

در این مراسم از خانواده معزز شهدا تجلیل و از تصویر شهید دانش آموز حسن لک و از کتاب نگران شهیدت نباش زندگینامه شهید مدافع حرم احمد مکیان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار