بر اساس یک نظرسنجی در مدرسه‌ای در بجنورد اعلام شد:

32 درصد دانش‌آموزان اولویت اولشان موسیقی محلی است

بجنورد (پانا) - بر اساس یک نظرسنجی دانش‌آموزی از دبیرستان نمونه دولتی سعدی در بجنورد مشخص شد نیمی از دانش‌آموزان اطلاعات متوسطی از مضرات و فواید موسیقی دارند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
32 درصد دانش‌آموزان اولویت اولشان موسیقی محلی است

در این پژوهش که به عنوان یکی از تکالیف درس تفکر و سبک زندگی توسط محمدصدرا قلی‌زاده دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی سعدی انجام شده است، 48 درصد دانش آموزان اعلام کردند: اطلاعات متوسطی از مضرات و فواید موسیقی به صورت علمی دارند و 32 درصد هم اعلام کردند اطلاعات کم و خیلی کمی دارند و تنها 4 درصد از دانش آموزان ادعا دارند که اطلاعات خیلی زیادی در زمینه مضرات و فواید موسیقی دارند.

همچنین در این نظرسنجی، 48 درصد از دانش آموزان از علاقه شدید خود به موسیقی علی الخصوص موسیقی محلی گفتند.

24 درصد هم به صورت قاطع اعلام کردند تمایل کم و خیلی کمی برای شنیدن موسیقی محلی دارند.

در این پژوهش 48 درصد از دانش آموزان اعلام کردند نمی خواهند در آینده خواننده شوند و 44 درصد هم اعلام کردند نمی خواهند آهنگساز شوند.

68 درصد از دانش آموزان موسیقی رپ را در اولویت اول تا سوم خود قرار دادند و 64 درصد نیز موسیقی پاپ را در اولویت اول تا سوم خود برای شنیدن قرار دادند و موسیقی محلی و سنتی به ترتیب 48 و 40 درصد اولویت دانش آموزان را از آن خود کرده است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم تنها 8 درصد از دانش آموزان تمایل دارند که موسیقی سنتی اولویت اولشان برای شنیدن باشد و در مقابل 32 درصد هم تمایل دارند موسیقی محلی اولین اولویت شان برای شنیدن باشد.

60 درصد از دانش آموزان به قدری به موسقی علاقمند هستند که تاکنون حداقل چند بار در جمع خانوادگی به اجرای دابسمش پرداخته‌اند در حالیکه تنها 12 درصد این دانش‌آموزان پاسخ دهنده، موسیقی را فراگرفته یا در گذشته آموزش دیده‌اند.

خبرنگار: علی قلی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار