نقش خانواده بر تمایلات و گرایش‌های نوجوانان

پاکدشت (پانا) - در همایش یک‌ روزه ارتباط موثر والدین و نوجوانان در پاکدشت، مطرح شد که ساختار خانواده‌ها و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مختلف در مدارس، روی تمایلات و گرایش‌های نوجوانان، نقش بسزایی دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش خانواده بر تمایلات و گرایش‌های نوجوانان

در همایش یک‌روزه ارتباط موثر والدین و نوجوانان، که به همت فاطمه سیری، کارشناس مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت و تدریس علیرضا غفاری، مدرس آموزش خانواده و روانشناس نوجوان برگزار شد، به مسائل مربوط به نوجوانان در حوزه‌های مختلف از جمله ارتباط آن‌ها با خانواده، اعتماد به نفس نوجوانان، عوامل موثر در استرس، بلوغ و آسیب‌شناسی این دوره، نقش محبت در سازگاری نوجوان و گرایش به گروه همسالان پرداخته و آموزش‌های لازم در این خصوص داده شد.

غفاری بیان کرد: ساختار خانواده‌ها و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مختلف در مدارس، روی تمایلات و گرایش‌های دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: رفتار صحیح والدین با فرزندان در این دوران، نقش بسیار زیادی در شکل‌گیری هویت آن‌ها دارد. همچنین رفتار صحیح کادر مدرسه با نوجوان، تضمین‌کننده موفقیت تحصیلی و شادکامی او در سنین بلوغ است؛ در مقابل، عدم ارتباط مناسب با نوجوان، با گرایش او به سمت مواد مخدر، شروع زودرس فعالیت‌های جنسی، درگیری و خشونت و حتی خودکشی، ارتباط دارد.

غفاری بیان کرد: چنانچه والدین نتوانند تعامل مناسب و سازنده‌ای را با نوجوانان خود برقرار کنند، فرزند دچار محرومیت عاطفی و هیجانی شده و ممکن است این فقر هیجانی، او را به سمت اعتیادپذیری و گرایش به جنس مخالف، سوق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار