درخشش فرهنگیان و دانش‌آموزان شهر تهران در مسابقات پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱

تهران (پانا) -  در چهارمین دوره از بازی‌های جوانان آسیا، پارالمپین های جوان ایرانی توانستند با کسب ۱۲۲ مدال از ۵۵۰ مدال موجود، رتبه اول رده بندی کشورها را از آن خود کنند. پس از ایران، تایلند و ژاپن توانستند به ترتیب با کسب ۳۳ و ۳۰ مدال طلا در مقام های دوم و سوم قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
درخشش فرهنگیان و دانش‌آموزان شهر تهران در مسابقات پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ چهارمین دوره از بازی های جوانان آسیا به میزبانی کشور بحرین در شهر منامه با حضور قریب به ۸۰۰ ورزشکار از ۳۰ کشور از قاره کهن برگزار شد و کاروان جمهوری اسلامی ایران با نام «مدافعان سلامت» و با شعار «اراده، تلاش، پیروزی» در این دوره از رقابت ها شرکت کرد.

در این رویداد، پارالمپین های جوان ایرانی توانستند با کسب ۱۲۲ مدال از ۵۵۰ مدال موجود، رتبه اول رده بندی کشورها را از آن خود کند. پس از ایران، تایلند و ژاپن توانستند به ترتیب با کسب ۳۳ و ۳۰ مدال طلا در مقام های دوم و سوم قرار بگیرند.

در رشته بوچیا تیم ایران عملکرد فوق العاده ای داشت و توانست پنج مدال، یک طلا، سه نقره بخش انفرادی را از آن خود کند. در روز آخر رقابت ها نیز، ورزشکاران تیم بوچیای ایران توانستند دیدار رده بندی را در رشته بوچیا پیروز شوند و مدال برنز تیمی را کسب کنند. در مجموع مدال های کسب شده تیم ایران با کسب این مدال های رنگانگ، توانست عنوان نایب قهرمانی رقابت های پاراآسیایی بوچیا ی جوانان بحرین ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

سرپرستی این تیم بر عهده همکار تلاشگرمان در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد رحیم بود. همچنین در جمع ورزشکاران بوچیا، برهان کوهکن یکی از دانش آموزان شهر تهران به عنوان ورزشکار کلاس BC1، تیم ایران را همراهی کرد.

شایان ذکر است با پایان چهارمین دوره از بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین و اعلام رسمی و نهایی جدول مدال‌ها از سوی برگزار کننده، کاروان جمهوری اسلامی ایران با کسب ۴۴ نشان طلا، ۵۳ نقره و ۲۵ برنز (با کسب ۱۲۲ نشان رنگارنگ) در جایگاه نخست این دوره از رقابت های آسیایی قرار گرفت.

پس از جمهوری اسلامی ایران کاروان تایلند با ۳۳ نشان طلا، ۲۵ نقره و ۱۷ برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و کاروان ژاپن نیز با ۳۰ نشان طلا، ۱۱ نقره و ۱۴ برنز در جایگاه سوم این دوره از مسابقات قرار گرفت.

گفتنی است، بر اساس اعلام کمیته پارالمپیک آسیا، ازبکستان میزبان بعدی بازی های پارا آسیایی جوانان در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار