کاظمی در آیین تجلیل از افتخارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه فرهنگیان:

راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول، گسترش عد‌الت آموزشی است

تهران (پانا) - علیرضا کاظمی گفت راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول بنیادین، گسترش عد‌الت آموزشی است؛ دستیابی به آموزش و دستاوردهای آموزشی، زمینه برقراری عدالت در زمینه‌‌های دیگر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول، گسترش عد‌الت آموزشی است

علیرضا کاظمی در آیین تجلیل از افتخارآفرینان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: یکی از مهمترین نهادها و بخش‌های کشور، نهاد کمیته امداد است. شاید بتوان گفت در بین تمام ماموریت‌‌هایی که کمیته امداد دنبال می‌کند، بالاترین ماموریت تحقق عدالت آموزشی و فرهنگی است؛ دلیل آن نیز این است که دستیابی به عدالت آموزشی هدف اساسی و زیربنایی است.

وی افزود: ایجاد عدالت آموزشی یکی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است. راهبردی‌ترین وظیفه آموزش و‌ پرورش در سند تحول گسترش عد‌الت آموزشی است. دستیابی به آموزش و دستاوردهای آموزشی، زمینه برقراری عدالت در زمینه‌‌های دیگر است؛ شما اگر در یک مجموعه عدالت آموزشی را دنبال نکنید، حرف از عدالت اجتماعی زدن، بسیار بی‌معناست.

کاظمی بیان کرد: راهبرد کلان قرآن برای اصلاح یک جامعه نماز و انفاق است. لذا توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از مهمترین وظایف ما به ویژه در نظام تعلیم و تربیت است؛ بنابراین بر همکاری و‌ مشارکت با کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید داریم تا این فرهنگ را توسعه دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه همه کمک‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد در بخش‌های مختلف بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: دانش‌آموزان قدر این حمایت‌ها را بدانند امیدواریم با تلاش و کار‌ مضاعف بتوانیم قدردان حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم. به حمایت‌های کمیته امداد از اقشار مختلف دانش‌آموزان افتخار می‌کنیم که زمینه رشد و شکوفایی این استعدادها را در بخش‌های مختلف مهیا کرده و یقیناً این درد کشیده‌ها می‌توانند برای جامعه موثر باشند و اثربخشی بیشتری داشته باشند. با هم افزایی و کمک‌های دوستان کمیته امداد و معاونت پرورشی می توان نسل شایسته‌تری را برای نظام تربیت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار