توجه به پرورش روحیه خلاقانه در کودکان در حوزه تربیتی نظام آموزشی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با بیان اینکه رویکرد پرورش روحیه خلاقانه در کودکان در حوزه تربیتی نظام آموزشی ایران کمتر مشاهده شده است تاکید کرد وقتی میزان بروز خلاقیت و ابتکار در کودکان کاهش یابد خود به خود سطح تمایل آن‌ها به مهارت‌آموزی و کارآفرینی نیز کاهش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به پرورش روحیه خلاقانه در کودکان در حوزه تربیتی نظام آموزشی

به گزارش خانه ملت، محمد وحیدی در مورد اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه باید پژوهشگری از دوره کودکی شکل بگیرد و در این میان مدرسه حتما باید یک زیست بوم کارآفرین باشد، گفت: در نظریات حوزه روانشناسی به این مهم تاکید شده است که ۸۵ درصد رفتار کودکان کمتر از ۵ سال خلاقانه است و اغلب خلاقیت و ابتکار افراد در این رده سنی مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد پرورش روحیه خلاقانه در کودکان در حوزه تربیتی نظام آموزشی ایران کمتر مشاهده شده است و این در حالی است که هر چه سن دانش آموزان بالاتر می‌رود، میزان خلاقیت خود را از دست می‌دهند و در پی آن وقتی میزان بروز خلاقیت و ابتکار در کودکان کاهش یابد خود به خود سطح تمایل آنها به مهارت آموزی و کارآفرینی نیز کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر در نظام آموزشی کشور رویکردی وجود داشته باشد که از طریق آن معلمان یا مربیان را به گونه‌ای تربیت کنیم که به دنبال شناسایی رفتارهای خلاقانه کودکان بوده و از طریق بازی‌هایی که با آنها انجام می‌دهند به شکوفایی این استعدادها بپردازند خودبخود این کودکان مهارت‌ محور می‌شوند و رفتارهای آینده آنها نیز بر اساس توانمندسازی اداره خود طراحی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تعدادی از کشورها اعم از ژاپن، فنلاند و روسیه در حوزه شناسایی خلاقیت‌ها و مهارت آموزی به دانش آموزان الگوی مناسبی هستند که می‌توان از تجربیات آنها در جهت شناسایی و شکوفایی ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان در نظام آموزشی کشور استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار