سید جواد حسینی خبر داد:
رشد ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دو سال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز
بجنورد (پانا) - در اولین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسانشمالی که با حضور مدیرکل و اعضای این شورا برگزار شد، از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دو سال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز خبر داده شد.
سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های نوآورانه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: اولین مرکز پیش دبستانی نوآموزان کم توان ذهنی و مدرنترین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: راه اندازی اتاق آکوستیک سنجش، ۴ باشگاه پیشکسوتان، نمایشگاه دائمی محصولات دانش آموزان استثنایی، سامانه جامعه آموزش مجازی و استودیوی زبان اشاره از جمله اقدامات ارزنده آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی است که جای تقدیر دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی گفت: در سال جاری، با وجود شرایط کرونایی پوشش برنامه سنجش، به بالای ۹۹ درصد رسید که رکوردی بی نظیر در این زمینه ثبت شد.
وی افزود: ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان شمالی در برنامه سنجش شرکت کرده اند و این استان رتبه اول در سنجش نوآموزان پیش دبستانی را نیز دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه استان خراسان شمالی ۱۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی دارد که ۱۵ میلیون تومان اعتبار به هر مرکز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت، گفت: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۶ میلیارد تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت.
وی افزود: هوشمندسازی ۲۰ کلاس درس آموزش و پرورش استثنایی، پرداخت ۶۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، پیگیری تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصدی ۷ مدرسه استثنایی در حال ساخت، پیگیری ساخت ۸ سالن ورزشی ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه ای با کمک خیرین از جمله تعهدات سال جاری آموزش و پرورش استثنایی به استان خراسان شمالی است.
حسینی در ادامه نشست به بیان فلسفه ایجاد شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و مناطق پرداخت و گفت: ماموریت های آموزش و پرورش استثنایی با ساختار موجود در سطح استان ها، شهرستان ها و مناطق انطباق ندارد و این خلأ باید به نحوی مرتفع شود.
وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی و توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش استثنایی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی شد، گفت: ۹۳ درصد برنامه های این بسته های تحولی تاسیسی و نوآورانه بود و در آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی ۱۰۰ درصد برنامه این بسته های تحولی محقق شد.
ارسال دیدگاه