کارگردان مستند «من زنده برگشتم» در گفت‌وگو با پانا:

باورم نمی‌شد از آن سفر زنده برگردم

تهران (پانا) – «مجتبى حیدری» عنوان می‌کند که بعد از سفر به پاکستان و دردسرها و مشکلات و حتی قتل و راهزنی‌هایی که مشاهده کرده بود باور نمی‌کرد از آن سفر زنده بازگردد و همین سوژه به‌عنوان نام مستندش هم انتخاب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
باورم نمی‌شد از آن سفر زنده برگردم

«مجتبى حیدری» کارگردان مستند «من زنده برگشتم» درباره مدت‌زمانی که برای ساخت این مستند صرف شده، گفت: «ضبط این پروژه در طول دو هفته انجام شد و مدت‌زمان زیادی طول نکشید ولی مراحل پیش‌تولید و تحقیقات و سفرها برای ساخت این مستند تأخیر ایجاد کرد و باعث شد زمان زیادی برای این مستند از دست بدهیم.»
وی افزود: «شروع پیش تولد این مستند از شهریور سال ۹۸ شروع و اوایل سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.»
باورم نمی‌شد زنده برگردم و به همین دلیل نام مستند شد «من زنده برگشتم»
حیدری با اشاره به مشکلاتی که در حین ساخت این مستند با آن روبرو شده بود، عنوان کرد: «برای ساخت این مستند با ماشین سوخت به پاکستان رفتم و برگشتم. ازآنجایی‌که مسیر خاکی و پرخطر است، هر نوع اتفاقی را می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم. متأسفانه دریکی از شب‌ها فردی را در کنار خودمان به قتل رساندند. به‌هرحال اتفاقاتی از قبیل و وجود راهزن یا‌ چپ کردن ماشین برای ما تهدید حساب می‌شد و درنهایت همین مصائبی که پشت سر گذاشتیم باعث شد تا نام این مستند را «من زنده برگشتم» بگذارم.
سینما حقیقت فرصتی برای مستندسازان
«مجتبى حیدری» در ادامه افزود: «با توجه به فضای حرفه‌ای این جشنواره بسیاری از فیلم‌سازان بخش مستند تنها برای جشنواره سینما حقیقت، مستند می‌سازند و البته در سینما حقیقت که فیلم مستند ایران و جهان است، حقیقت و راستی به نمایش گذاشته می‌شود.»

ایلیا خراطچی، خبرنگار دانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار