کمیته فرهنگی اجتماعی کمیسیون بودجه: اعمال مدرک سوم تحصیلی فرهنگیان «بلامانع» است

کوچکی‌نژاد: تعداد فرهنگیان مشمول اعمال مدرک سوم، در حدود ۴۰۰ نفر هستند، باید قانون در خصوص این فرهنگیان اجرایی شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت براساس بررسی این کمیته پاسخ به استفساریه‌ای در خصوص اعمال مدرک سوم تحصیلی فرهنگیان، بله تشخیص داده شد و باید قانون اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کمیته فرهنگی اجتماعی کمیسیون بودجه: اعمال مدرک سوم تحصیلی فرهنگیان «بلامانع» است

به گزارش خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست این کمیته گفت: طرح‌های استفساریه بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و استفساریه بند(ز) تبصره(۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در نشست این کمیته بررسی شد.

وی ادامه داد: طرح‌ استفساریه بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور سوالی را در خصوص اعمال مدرک تحصیلی سوم معلمان مطرح کرده بود که بعد از بررسی پاسخ کمیته به این سوال، بله تشخیص داده شد و باید قانون در خصوص این فرهنگیان اجرایی شود، تعداد این فرهنگیان نیز محدود و در حدود 400 نفر می‌شود.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: استفساریه بند (ز) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور نیز سوالی را مطرح کرده بود مبنی بر اینکه آیا حق‌التدریسی‌های جامانده قبل از سال 92 می‌توانند شامل اجرای طرح مهرآفرین و قرآنی‌ها که برای اجرا و تبدیل وضعیت 50 میلیارد تومان قرار داده شده، شوند که در این استفساریه سال را به اشتباه نوشته‌ بودند و طبق قانون سال 91 مطرح است. بنابراین در صورت اصلاح عدد سال، پاسخ کمیته به آن بله خواهد بود.

رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: گزارش این دو استفساریه برای صحن کمیسیون ارائه خواهد شد تا بعد از تصویب به صحن علنی مجلس ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار