نوری: سواد به معنای داشتن مدرک تحصیلی نیست
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش استانها، سواد را به معنی داشتن مدرک تحصیلی ندانست و گفت انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاهها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.
یوسف نوری عصر امروز در دومین روز از آغاز به کار رسمی خود، در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد، با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان، اظهار کرد: علمی دارای فضیلت است که دارای "تقوا" باشد، اگر فرد در مراتب تربیتی ششگانه پیشرفت کند، "حکمت"، حاصل خواهد شد.
وی افزود: "شهروند خوب" کسی است که در تمامی ساحت های تربیتی رشد کرده باشد؛ اما چون در عمل، دانش آموزان تحت تأثیر کنکور، تنها در یک ساحت تربیتی رشد می کنند و از سایر ساحت ها باز می مانند، ممکن است شهروند مطلوب تربیت نشود.
نوری تصریح کرد: هر چند قدم های خوبی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت از سال ۹۰ تاکنون در قالب سند تحول بنیادین برداشته شده است، اما سند تحول بنیادین چنان که باید، پیاده سازی نشده و بیشتر به شکل اداری به آن پرداخته شده است.
وی "سواد" را به معنی داشتن "مدرک تحصیلی" ندانست و افزود: انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.
وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث شده به سمت سواد اسمی و تک ساحتی برویم، وجود مسائل مبتلا به، در نیروی انسانی است؛ لذا علاوه بر افزایش ظرفیت ها، باید زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان را برای جذب نیروهای نخبه و شایسته، آماده کنیم.
وی گفت: اجرای دقیق سیاست ها و راهبردهای مندرج در اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مشکلات نیروی انسانی را مرتفع خواهد کرد.
نوری با اشاره به وقوع زلزله استان هرمزگان و تخریب برخی مدارس، تصریح کرد: هرچند مقرر شده با مشارکت خیرین، به زودی تعدادی مدرسه ۳ کلاسه در مناطق زلزله زده هرمزگان احداث شود اما در کوتاه مدت نیز با دایر کردن کلاس های موقت، مشکل فضای آموزشی را رفع خواهیم کرد.
وی ادامه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و مناسب، جهت ارائه آموزش ها، از جمله فضاهایی مانند کانون های تربیتی و سایر مراکز فرهنگی، می توان مشکل کمبود کلاس درس در این استان را در کوتاه مدت، برطرف کرد.
عضو کابینه دولت مردمی، ایران قوی خاطرنشان کرد: ضروری است، مدیران از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات آموزشی ناشی از کرونا، بیش از پیش بهره مند شوند.
ارسال دیدگاه