با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛

پنجاه‌ و‌ یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افتتاح شد

تهران (پانا) - پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد صبح امروز ۲۰ آذرماه در سینما فلسطین افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پنجاه‌ و‌ یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد افتتاح شد

حسن ملکی در افتتاحیه پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: هر زمان ما می‌توانیم از ائمه اطهار الهام بگیریم و برای امروزمان سخن بگوییم.

وی افزود: هرچیزی در راه خدا قربانی داده شد، به خون قلتیدن آن قربانی زیباست چون هدف ربانی است. یکی از جلوه‌‌های زیبایی، زیبایی عقلانی و معنوی است. تولید فیلم‌های ما اگر دانش‌آموزان را به خدا وصل نکند، هیچ فایده‌ای ندارد.

ملکی بیان کرد: اگر هنرمندان و فیلمسازان این معنا را از عمق جان باور کنند، موجب تقویت معنویت در بین دانش‌آموزان می‌شود. بخشی از زندگی ما باید ما را به پیشرفت انسانی نزدیک کند.

وی با بیان اینکه هنر باید اصالت داشته باشد، گفت: هنری که به خواب ببرد، هنر نیست بلکه هنری که انسان را بیدار کند، هنر است و ما باید در این مسیر گام برداریم. آرزومندم که در جشنواره فیلم‌هایی انتخاب شود، که هر یک از آن فیلم‌ها یک مربی برای انسان‌سازی کودکان ما باشد که البته هنوز برای رسیدن به چنین برنامه‌ای فاصله زیادی داریم و این جشنواره در تراز جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: در این چند روز تولیدات جشنواره فیلم رشد باید به مردم عرضه شود و اگر این عرضه صورت نگیرد، جشنواره نیست. ظاهراً نزدیک به ۶۰ فیلم به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد اما لذت در اکران حضوری است.

صنعت فیلم آموزش را احیا کنیم

محمدابراهیم محمدی، دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نیز در این مراسم، اظهار کرد: از ۱۰۵ کشور خارجی آثار زیادی رسیده است. آثار دانش‌آموزی و معلمان هنرمند، جلوه‌های قشنگ این جشنواره است. ما تلاش کردیم بهتر از آنچه هست جشنواره را اداره کنیم اما به دلیل تنوع کار به آنچه خواستیم نرسیدیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم جشنواره فایده فرهنگی، علمی و آموزشی داشته باشد. باید کوشش کنیم صنعت فیلم آموزش را احیا کنیم. این جشنواره دریچه گفتمان تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی با خارج از کشور است. جشنواره رشد باید با معنای واقعی فرصت گفت‌و‌گو را فراهم کند.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه پنجاه‌ و‌ یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نیز روز جمعه ۲۶ آذر ماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار