رئیس کمیسیون‌ سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

بازدید مدیران از مناطق پرآسیب خروجی عملیاتی داشته باشد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری معتقد است بازدید مسئولان از نقاط پرآسیب شهر تهران باید خروجی مطلوب داشته باشد در غیر این صورت مردم دلسرد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیران از مناطق پرآسیب خروجی عملیاتی داشته باشد

هفته پیش بود که رئیس‌جمهوری به محله هرندی تهران رفت و از نقاط مختلف این محله بازدید کرد. پیش از این برخی اعضای شورای شهر تهران به این محله رفته بودند و وضعیت محله را بحرانی توصیف کرده بودند و خواستار ورود همه جانبه نهادهای حکومتی برای حل این مشکلات شده بودند. اوایل آذرماه نیز فرمانده سپاه محمد رسول الله از ورود بسیج به آسیب‌های محله هرندی سخن گفته بود.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به ثمره این بازدیدها برای حل مشکلات محله‌هایی مانند هرندی به پانا گفت: «این بازدیدها با این هدف انجام می‌شود که مسئولان در جریان فضای موجود قرار گیرند. وقتی از محله هرندی سخن می‌گویند، حداقل یک‌بار مسئول ما به این محله رفته باشد و یک شناخت اولیه‌ای از موضوع داشته باشد.»

وی ادامه داد: «مرحله‌ی شناخت مهم است این که انسان خودش از نزدیک مشکلات را می‌بینید، یک موضوع اساسی و کلیدی است؛ یعنی شما می‌توانید خودتان حس کنید و با مردم بی‌واسطه ارتباط‌گیری کنید. پس اصل این کار، کار خوبی است اما گام بعدی این است که باید این شناخت به نتیجه هم برسد، یعنی باید براساس یک برنامه‌ریزی دقیق، کارشناسی، منظم و علمی به سمت این موضوع برویم که چالش‌ها را حل کنیم.»

پیرهادی با بیان این که محله هرندی یکی از محله‌های پر آسیب شهر تهران است که برای حل این چالش‌ها به ورود دستگاه‌های زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیاز است و متولی اصلی آن هم وزارت کشور است، گفت:‌ «باید دستگاه‌های مسئول برای حل این مشکلات ورود کنند. به اعتقاد من کاری که رئیس‌جمهوری انجام داد کار بسیار پسندیده‌ای است و پس از بازدید حتما برای حل این مشکلات دستوراتی دادند و تمهیداتی را لحاظ می‌کنند تا مشکلات هرندی حل شود.»

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در محله هرندی گفت:‌ «شهرداری هم در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در این محله انجام داد اما به‌تنهایی متولی این موضوع به‌‌صورت خاص از آسیب‌های اجتماعی نیست و باید حتما دستگاه‌های مختلفی پای کار بیایند تا این موضوع حل شود.»

پیرهادی معتقد است: «یکی از نکات کلیدی که حل مشکلات را با تاخیر و سختی رو به رو می‌کند، گرفته شدن جسارت مدیران در تصمیم‌گیری‌هاست؛ یعنی بسیاری از تصمیمات نیازمند این است که مدیران در کشور بتوانند تصمیمات بزرگی را بگیرند اما به جهت محدودیت‌ها و نظارت‌های بسیار زیادی که وجود دارد، پس از انجام کارهای خاص و تصمیماتی که خیلی وقت‌ها برای مردم گره‌گشا است، شاهد این هستیم که بعضی از مدیران سال‌ها در راهروی دادگاه‌ها و مجموعه‌های قضایی باید بروند پاسخگوی برخی اقداماتی باشند که نتیجه‌بخش برای حل موضوعات مردم بوده است. امروز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از مدیران دیگر آن جسارت سابق را در تصمیم‌گیری ندارند.»

وی ادامه داد: «برای این موضوع باید کارگروهی در سطح ملی تشکیل شود که بسیاری از مدیران دغدغه‌مند، پاک‌دست در تصمیم‌‌گیری‌هایشان، ملاحظه می‌کنند و واقعا نگران این هستند که شاید در سال‌های بعد برایشان مشکل به‌وجود آید.»

پیرهادی با بیان این که بسیاری از تصمیمات در شهرداری به لحظه گرفته می‌شود، گفت: «شهرداری با بعضی از دستگاه‌های دیگر متفاوت است؛ یعنی اگر ما به لحظه تصمیم نگیریم ممکن است یک اتفاق خاصی در شهر به وجود بیاید بنابراین برای به لحظه تصمیم گرفتن ممکن است بسیاری از مراحل قانونی یک تصمیم طی نشود.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت:‌ «امیدواریم خروجی لازم پس از این بازدیدها به‌دست بیاید که دست کم مردم پس از این بازدیدها دلگرم شوند. اگر خدای‌ناکرده افراد بروند، بازدید کنند و نتیجه‌ای نداشته باشد مردم دلسرد می شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار