معاون سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

تدوین پیش نویس «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق»

تهران (پانا) - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از تهیه پیش نویس «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق» خبر داد و گفت پیش نویس این دستورالعمل پس از اخذ نظرات مشورتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال ‌می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تدوین پیش نویس «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق»

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اعلام این مطلب گفت: اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته و در راستای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس و همچنین ساخت فضاهای نوساز، موجب افزایش ضریب ایمنی مدارس شده است.

وی با اشاره به اینکه در واقع از سال ۱۳۹۲ و پس از وقوع حادثه شین‌آباد ایمن‌سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس مورد توجه قرار گرفت و اعتباراتی به این منظور اختصاص داده شد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات این بخش به ۵۰ درصد عوارض گازرسانی در لایحه بودجه ۱۳۹۸رسید.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ با تاکید ویژه رییس سازمان، ایمن سازی سامانه گرمایشی مدارس در اولویت قرار گرفت و در هر منطقه که زیر ساخت لازم وجود داشت بخاری نفتی نیز جمع آوری شد، به طور مجموع تا به امروز تنها حدود ۴۷ هزار کلاس درس فاقد سیستم های استاندارد گرمایشی هستند که بخشی از آن به دلیل فراهم نمودن زیرساخت برقراری این سامانه‌هاست که به مرور طی سال ‌های جاری و آتی ایمن سازی این کلاس‌ها نیز به پایان خواهد.

ورناصری با یادآوری اتفاقات منجر به آتش‌سوزی در مدارس و کلاس‌های درس، خاطر نشان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور علاوه بر اینکه اقدامات قابل توجهی را در راستای استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس انجام داد، از آنجا که حادثه خبر نمی کند و امکان وقوع آن به هر دلیل وجود دارد، تجارب و مطالعات خود را با موضوع «دستورالعمل ایمنی مدارس در برابر حریق» به منظور تسهیل در فرایندهای تصمیم‌گیری کارشناسان معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی و بهره برداری مطلوب از فضا و امکانات آموزشی تدوین کردیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: هدف از تهیه این دستورالعمل کمک به طراحی سیستم حریق مدارس به‌ منظور بهبود ایمنی و حفاظت از این فضاها، امکانات، تجهیزات و کاربران آن ها در برابر آتش سوزی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل‌های موجود خیلی کلی به بحث حریق در مدارس اشاره کرده‌اند و کارشناسان ادارات‌کل نوسازی مدارس استان‌ها در اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های حریق برای مدارس با چالش‌ها و مسائل فراوانی روبرو بودند، لزوم و اهمیت تهیه این دستورالعمل بیشتر از پیش مشخص شد.از این رو دفتر فنی و تحقیقات سازمان اقدام به گردآوری مطالب و دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی حریق منطبق با این فضاها که در منابع مختلف وجود دارد، پرداخت.

ورناصری ادامه داد: ضوابط و دستورالعمل‌های موجود بر اساس تعداد کلاس، مقطع تحصیلی، محل جغرافیایی، امکانات شهری و روستایی و متغیرهای موجود در فضاهای آموزشی، تقسیم بندی و ویرایش شد. به‌عبارتی این دستورالعمل‌ها برای فضاهای آموزشی مختلف در مکان‌های مختلف دسته بندی شده است .

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: پیش نویس این دستورالعمل برای بررسی و اخذ نظرات مشورتی در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرار گرفته است، که پس از آن برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار