در سومین جلسه کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره شهدای استان تهران:

شهدا؛ مظهر انسان‌های کامل هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩ تهران، درسومین جلسه کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره شهدای استان تهران با بیان اینکه انسان کامل از منظر کلی، فردی است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ذاتی که خداوند متعال در وجود او نهاده، در مسیری که هدف خلقت اوست و او را به کمال مطلوب می‌رساند، حرکت کند؛ شهدا را مظهر انسان‌های کامل دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
شهدا؛ مظهر انسان‌های کامل هستند

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی منطقه ١٩، سومین جلسه کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان منطقه برای برگزاری کنگره شهدای استان تهران به ریاست هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حنیف نیا در این جلسه با قدردانی از اقدام های انجام شده توسط بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، مجموعه همکاران معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه و مدیران و همکاران ارزشی مدارس این منطقه گفت: "تربیت" مفهومی بی‌پایان و بی‌کرانه‌است و تمامی شئون و ابعاد حیات انسانی را در بر ‌می‌گیرد و در حصار زمان و قلمرو مکان محدود و محصور نمی شود. فراتر از محیط، وسیع‌تر از عالم و ژرف‌تر از ‏رفتار بیرونی و نهان و سرشت آدمی است و مقید ساختن آن به مدرسه و کلاس درس جایز نیست و از این منظر واکاوی مفهوم کمال و انسان کامل برای ما و دانش آموزانمان به ویژه برای شناخت ظرفیت های عظیم وجودی خودمان امروزه بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: انسان کامل از منظر کلی، فردی است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ذاتی که خداوند متعال در وجود او نهاده، در مسیری که هدف خلقت اوست و او را به کمال مطلوب می‌رساند، حرکت کند. به این معنا می توان شهدا را مظهر انسان های کامل دانست.
حنیف نیا افزود: از این منظر می توان شهداء را باهوش ترین افراد زمان دانست که بر اساس آیه ١١١ سوره توبه که می فرماید:
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ نتیجه می گیریم که شهداء در مقابل دادن جانشان در راه خدا و برای رضای خدا، به چنان مقامی دست یافته اند که همگان بر آن غبطه می خورند و این همان جایگاهیست که شهدا در آرامش ابدی به لقاالله می رسند.

در ادامه جلسه مهدی شاملو؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، سعیدنوروزی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و همچنین هاشمی، فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران با ارائه برنامه ها و راه کارهای لازم جهت برگزاری و جریان سازی باشکوه این کنگره در سطح منطقه ١٩ تاکید و مقرر شد یادواره شهدای دانش آموزی مدارس منطقه در ایام دهه ی مقاومت و سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شود. همچنین مقرر شد مقدمات برگزاری پویش مجازی قاسم زمانه ات باش در دهه مقاومت در گروه های شاد منطقه اجرایی شود. و از مدیران مدارس خواسته شد تا نسبت به بازطراحی و بروز کردن یادمان های شهدا در مدارس اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار