واکسیناسیون و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی تا ریشه‌کن شدن کامل کرونا ضروری است

شهرری (پانا) - یکی از پرستاران بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بعثت با بیان برخی از مشکلات بیمارستان‌ها در دوران کرونا گفت کرونا همچنان در کشور وجود دارد و ریشه‌کن نشده است و تا وقتی اوضاع به این صورت است باید اصول بهداشتی رعایت شود.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی تا ریشه‌کن شدن کامل کرونا ضروری است

مهناز کاظمی، از پرستاران بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بعثت، بیان کرد: در ایام کرونا مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف داشتیم؛ از جمله کمبود تخت، اقلام دارویی‌، سرم، نیروی انسانی و مشکلاتی از این قبیل، به طوری که برای کمبود تخت مجبور بودیم بیمارستان‌های‌ صحرایی را دایر کنیم. متاسفانه هم اکنون شهروندان در جامعه چندان شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به اصول بهداشتی آنگونه که باید توجه نمی‌کنند. همچنین با سفر‌های غیر ضروری، خطر ابتلای بالا به کرونا بار دیگر افزایش می یابد.

وی در خصوص تزریق واکسن خاطرنشان کرد: قطعا" تزریق واکسن به عنوان یک ایمنی موثر در برابر کویید ۱۹است، واکسن به عنوان یک محافظ و یک وسیله دفاعی است، دقیقا" همانند آنفولانزا که در فصل‌های پاییز و زمستان داشتیم و با تجویز و تزریق واکسن‌های آنفلوانزا می‌توانستیم از آن جلوگیری کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه فقط با همدلی و همراهی می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، اظهار کرد: به عنوان یکی از اعضای کادر‌ بهداشتی که خود سختی کار را دیده و چشیده عزیزانی که واکسن کرونا دریافت و تزریق نکرده‌اند را دعوت به انجام این کار می‌کنم. همچنین همه افراد جامعه باید همچنان از ماسک استفاده کنند، زیرا کرونا همچنان در کشور وجود دارد و ریشه‌کن نشده است؛ تا وقتی اوضاع به این صورت است باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: برای غلبه بر کرونا می‌توانیم همچنان با کار‌های خیلی ساده ولی مفید، بر این ویروس تاثیر داشته باشیم و آن را شکست دهیم؛ همانند شست و شوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری ایمن« ۱/۵متری» و کارهایی از این قبیل،کمک ما در برابر کادر پزشکی و بهداشتی رعایت شیوه‌نامه‌ها است.

خبرنگار دانش‌آموز: بیتا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار