گفتمان‌سازی و توجه ویژه به افکار عمومی وظیفه اصلی روابط‌عمومی‌ است

تهران (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و رئیس و کارشناسان روابط عمومی استان، نشست همکاران روابط عمومی مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان‌سازی و توجه ویژه به افکار عمومی وظیفه اصلی روابط‌عمومی‌ است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این نشست سید مجتبی هاشمی، در سخنانی با اشاره به اینکه ایجاد تعامل با دوایر موجب رشد و ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی هر مجموعه‌ای خواهد بود تعهد به کار سازمانی و نگاه یکپارچه به موضوعات را در پیشبرد اهداف مهم ارزیابی کرد و گفت: در کنار اهداف سازمانی روابط عمومی وظیفه ارتباط با افکار عمومی جامعه را بر عهده دارد و توجه ویژه به گفتمان سازی در جامعه از جمله وظایف همکاران روابط عمومی است.

وی توجه ویژه به امر آموزش و رعایت تشریفات را از دیگر وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها عنوان کرد و افزود: بخشی از کارکرد نظام تعلیم و تربیت، ایجاد انگیزه و ترویج روحیه نشاط در جامعه است و ما موظفیم با تبدیل شعارهای دولت جدید به گفتمان در سطح جامعه فرهنگ ساده‌زیستی و جلوگیری از اسراف، ترویج روحیه خدمت‌گذاری بی‌منت به مردم، سعی برای کاهش و برطرف کردن مشکلاتی که شاید با اتخاذ یک تصمیم کوچک، رفع موانع کند در راستای چشم انداز گام دوم انقلاب قدم برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سیال بودن روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های آنی آموزش و پرورش را از جمله ویژگی‌های مهم همکاران این حوزه دانست و تصریح کرد: حضور به موقع و تشخیص اولویت‌های جاری سازمانی می‌تواند نقش موثری در تصمیم‌سازی‌ها داشته باشد.

هاشمی نگاه مشترک و استفاده از ظرفیت‌های خبرگزاری‌ها از جمله پانا را در پیشبرد اهداف موثر دانست و با تاکید برتعامل با ارگان‌های مختلف، بیان کرد: باید با تعامل و تلاش بتوانیم برای مجموعه آموزش و پرورش دستاوردهای ارزنده‌ای را به ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به نصب‌العین قرار دادن سیاست‌های اجرایی ۱۴ گانه استان از طراحی سامانه‌ای برای ایجاد ارتباط مستقیم بین سطوح مختلف سازمانی و مردمی با مدیر کل خبر داد و اظهار کرد: از دیگر کارهایی که در سطح استان انجام شده، ایجاد دفتر جهاد مدرسه سازی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: استاندارد کلاس در سطح کشور ۲۴ نفر است که در استان ما این آمار ۳۷ نفر است، با توجه به ورود بیش از ۶۹ هزار دانش‌آموز در سال جدید به استان، این عدد در حال افزایش است، هر چند که در طرح یکپارچه‌ای، ۴۹ مدرسه خیرساز به مدارس استان اضافه شد، اما مجبور شدیم بیش از ۴۹ هزار دانش‌آموز استان را در کلاس‌های موجود ساماندهی کنیم و دفتر جهاد مدرسه‌سازی با بررسی دقیق فراوانی دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان، می‌تواند با هدف گذاری، خیرین را در مناطقی که نیاز مبرم به ساخت کلاس درس است راهنمایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار