روایت یک دانشجوی نخبه از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت

زنجان (پانا) - رضا محمدی، از موفق‌ترین دانشجویان و دانش‌آموزان زنجانی، هدفمندی دانش‌آموزان از زمان هدایت تحصیلی را جزو مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت دانست و تاکید کرد از همان دوره انتخاب رشته باید برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت  یک دانشجوی نخبه از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت

رضا محمدی، متولد زنجان در شهرستان ایجرود، است. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس روستایی محله خودشان گذرانده و دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان نمونه دولتی روزبه سپری کرده است. پس از آن در سال ۱۳۸۸ در کنکور سراسری رتبه حدود ۲هزار را کسب کرده و در دانشگاه سراسری تبریز در رشته مکانیک مشغول به تحصیل شده‌است. سپس در سال ۱۳۹۲ رتبه ۴ ارشد را کسب کرده و موفق به تحصیل در دانشگاه امیر کبیر تهران شده است. پس از اتمام دوره ارشد برای دوره دکتری سال ۱۳۹۴ در همان دانشگاه امیرکبیر بدون کنکور پذیرش شده و سپس با حمایت بنیاد نخبگان یک دوره شش ماهه عازم کشور هلند شده است. تا اواسط سال ۱۳۹۹ که فارغ التحصیل شده و در این مدت هم در شرکت های فنی و مهندسی مشغول به کار هستم. وی با پانا گفت و گوی کوتاهی در خصوص تجربه‌های دوره تحصیلی و توصیه‌هایش به دانش‌آموزان انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

در طول دوره تحصیلی تان وضعیت مدارسی که تحصیل کردید چگونه بوده است؟

در دوران ابتدایی و راهنمایی که در روستا مشغول به تحصیل بودم، به دلیل امکانات کمی که وجود داشت مدارس وضعیت آنچنان مناسبی نداشت، اما در دوره دبیرستان که در مدرسه روزبه بودم امکانات خوبی مخصوصا از نظر وضعیت علمی دبیران وجود داشت.

چگونه توانستید به درجات بالای علمی دست یابید؟

همانطور که گفتم با افتخار از یک خانواده روستایی هستم و به اقتضای شرایط نتوانستم در کلاس های کنکور و ...حضور داشته باشم. به نظرم از دلایل موفقیت می توانم به با برنامه درس خواندن و هدف داشتن در زندگی اشاره کنم و اینکه دوران تحصیل در دبیرستان روزبه نقطه عطفی در زندگی تحصیلی ام بود. با توجه به فضای آموزشی مناسبی که در کلاس و خوابگاه و بین همکلاسی هایمان وجود داشت و پتانسیل بالایی که معلمان برای موفقیت ایجاد کرده بودند، محیط برای پیشرفت مناسب بود.

در دوران تحصیلتان بخصوص در دوران دانش آموزی مورد حمایت چه کسانی قرار گرفتید و چه کسانی بیشتر از همه حمایتتان کردند؟

تشویق های پدر و مادرم و همینطور معلمانم موجب پیشرفت من شد. البته پدرم در سال چهارم ابتدایی که بودم به رحمت خدا رفت، ولی مادرم بسیار حمایتم می‌کرد.

آیا برای کمک به مدارس راهنمایی و ابتدایی روستای خودتان یا سایر روستاها اقداماتی انجام داده اید؟

زمانی که دوره کارشناسی را در دانشگاه تبریز می‌گذراندم به مدارس محروم روستاهای مناطق خودمان و اطراف آذربایجان شرقی فعالیت هایی شامل امور درسی، فرهنگی و اخلاقی ارائه می‌دادم.

چه پیشنهادی برای کسب موفقیت‌های علمی دانش‌آموزان دارید؟

طبیعتا درس خواندن و بهره بردن از علم و دانش آینده بسیار بهتری ایجاد می‌کند. همچنین دانش آموزان باید از زمانی که هدایت تحصیلی می‌شوند، یک برنامه بلندمدت را برای تحصیل خود ترتیب دهند تا بتوانند در آینده موفق شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار