افزایش ۵۸ درصدی میزان مشارکت «معلمان پژوهنده» در برنامه کشوری «معلم پژوهنده»

تهران (پانا) - رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش ‌و پرورش از افزایش چشمگیر مشارکت معلمان پژوهنده کشور در برنامه شهید فخری‌زاده (معلم پژوهنده) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵۸ درصدی میزان مشارکت «معلمان پژوهنده» در برنامه کشوری «معلم پژوهنده»

فرهاد کریمی، رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: برنامه کشوری معلم پژوهنده که در هفته پژوهش، به پاس خدمات پژوهشی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده برگزار می شود، با افزایش چشمگیر میزان مشارکت معلمان پژوهنده کشور نسبت به سال قبل، روبه‌رو شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دبیرخانه کشوری شهیدفخری‌زاده (برنامه معلم پژوهنده) در سال ۱۴۰۰؛ علی‌رغم شرایط پایداری پاندمی بیماری کووید ۱۹، بیش از ۳۳هزار و ۵۰۰ تن از معلمان پژوهنده از سراسر کشور در برنامه معلم پژوهنده سال ۱۴۰۰به عنوان بزرگ‌ترین برنامه ملی پژوهشی کشور در وزارت آموزش‌وپرورش شرکت کرده اند.

وی اقدام‌پژوهی معلمان را به‌عنوان مهم‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین خرده پژوهش متصل به میدان کاربست و عمل و حیاتی‌ترین عامل تغییر ساحت تعلیمی و تربیتی مدرسه بر مدار پژوهش و محور تحقیق دانست و گفت: حمایت تمام‌قد وزارت آموزش‌وپرورش از معلمان پژوهنده، مهم‌ترین و در دسترس ترین راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی جاری در مدرسه است.

کریمی افزود: اگر با نگاه عمیق و دقیق به معلم پژوهنده و گزارش‌های اقدام‌پژوهی معلمان بنگریم به‌یقین خواهیم دید کلید حل تمامی مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی در دستان معلمان پژوهنده و اندیشمند کشور است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار