برگزاری جلسه هدایت تحصیلی در آموزشگاه حضرت زهرا (س )

میهه(پانا) - جلسه هدایت تحصیلی در آموزشگاه حضرت زهرا( س) میهه با حضور مشاور آموزشگاه و دانش‌آموزان پایه نهم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هدایت تحصیلی در آموزشگاه حضرت زهرا (س )

فریبا موسایی مشاور آموزشگاه در این جلسه گفت: هدایت تحصیلی در واقع هدایت و تعیین کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا طبق آن دانش آموزان بتوانند رشته تحصیلی خود را آگاهانه انتخاب کنند.

موسایی، خودآگاهی را یکی از عوامل حائز اهمیت در در این راستا برشمرد و افزود: یکی از عوامل حائز اهمیت و مهم در امر هدایت تحصیلی، خود آگاهی است و دانش آموز با شناخت استعداد ها، توانایی ها و علایق خود میتواند در این راستا بهتر تصمیم گیری کند.

مشاور آموزشگاه در خصوص عوامل موثر دیگر در فرایند هدایت تحصیلی اظهار کرد: شناخت نیاز های جامعه و شناخت محیط از عوامل حائز اهمیت دیگر در فرایند هدایت تحصیلی است یعنی دانش آموز علاوه بر در نظر گرفتن استعداد و توانایی ها و سوابق تحصیل خود، باید نیاز های جامعه همچون:شغل ها و آینده شغلی کشور و شرایط محیط همچون محدودیت ها، امکانات رشته ها،هنرستان ها، دبیرستان ها و ... را بشناسد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: شما امسال در پایه تحصیلی سرنوشت سازی قرار دارید و انتخاب رشته ی شما در واقع تعیین کننده آینده ی شغلی شماست.

موسایی با شرح معیار ها و ملاک های در نظر گرفته شده برای فرایند هدایت تحصیلی همچون بررسی های روانشناسی و آزمون های مشاوره ای و نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموز و توضیحات مربوطه در این خصوص به سخنان خود پایان داد.

همچنین لازم به ذکر است که در پایان این جلسه، فریبا موسایی مشاور آموزشگاه روش صحیح برنامه ریزی درسی را برای دانش آموزان شرح داد.

خبرنگار دانش آموز: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار