سلاجقه در همایش گرامیداشت روز دانشجو:

امروز اصلی‌ترین دغدغه مردم مسائل محیط زیستی است

تهرا ن(پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت یکی از اصلی‌ترین موضوعات کشور مسائل محیط زیستی است و مدیری موفق خواهد بود که بتواند یک معضل و مشکل محیط زیستی را در حوزه تحت مدیریت خود حل کند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
امروز اصلی‌ترین دغدغه مردم مسائل محیط زیستی است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علی سلاجقه در همایش گرامیداشت روز دانشجو که پیش از ظهر امروز در محل آسایشگاه خیریه معلولان و سالمندان کهریزک برگزار شد ضمن تبریک و پاسداشت این مناسبت و بزرگداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید دانشگاهی با اشاره به اینکه این مجموعه یک مجموعه دانشگاهی و محیط زیستی است و یافته های علمی و تجربی آن برای ما عبرت آموز و درس آموز است، گفت: تلاش برای محیط زیست این است که فضایی آماده کنیم که انسان تعالی پیدا کند و این مجموعه سیر این تعالی را پیموده است و اندیشه خدمتگزاران در این مجموعه راهگشا است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اساسی و روبه جلو در حوزه محیط زیست، افزود: ما تکالیف ذاتی و قانونی در حوزه محیط زیست داریم و هرجا که در خصوص مسائل محیط زیستی مانند معضلات مربوط به پسماند، پساب و دیگر مسائل، نیاز احساس می شود باید از تمام ظرفیت سازمان و ادارات کل محیط زیست استان ها برای حل این مسائل استفاده شود.

سلاجقه اظهار کرد: وقتی بالای سر این محیط زیست ایده آل که اوج تعالی انسانی است، هوای آلوده و شرایطی که از لحاظ شاخص های محیط زیستی وضعیت مناسبی ندارد می بینم، مسئولیت سنگینی احساس می کنم و به عنوان شاگرد کوچک احساس تکلیف کرده و همگی باید بتوانیم گامهای اساسی برای محیط زیست کشور برداریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست کشور در پیکره محیط زیست دنیا جا داشته و دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: چه در بعد مسئولان و چه بعد قوای حاکمه و چه در حوزه مسئولیت های اجتماعی و شهروندی نسبت به محیط زیست بی مبالاتی کرده ایم و امروز تبعات آن را می بینیم، اما دیگر اجازه بی مبالاتی نسبت به محیط زیست را نخواهیم داد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز اصلی ترین دغدغه مردم کوچه و بازار در مورد مسائل محیط زیستی است، افزود: شرایط به جایی رسیده که مدیری موفق خواهد بود و مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت که حداقل یکی از مسائل و معضلات محیط زیستی را در حوزه تحت مدیریت خود حل کند و امیدوارم من و امثال من جزء این مدیران باشیم.

سلاجقه در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه جامعه نخبگان کشور از ما توقع ویژه دارد و این می طلبد که همه با هم در کنار هم باشیم، بیان داشت: باید از تمام ظرفیت سمن های محیط زیستی در این راه استفاده کنیم و اعتقاد راسخ دارم که مردم باید در حل مسائل محیط زیستی کشور مشارکت فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مجموعه محیط زیست و منابع طبیعی کشور در یک تراز و شاخص عالی قرار گیرند و هر کسی که مسئولیتی برعهده می گیرد آن ریل گزاری مناسبی که باید اتفاق بیافتد را انجام و ادامه دهد.

این گزارش می افزاید همچنین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این همایش از نمایشگاه دست آوردهای صنایع دستی معلولان و سالمندان این آسایشگاه دیدن کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار