عضو شورای شهر تهران خواستار شد

درخواست گزارش از اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درخواست کرد گزارش آخرین وضعیت بهره‌برداری از ظرفیت قانون جامع حمایت در شهرداری تهران به شورا ارائه شود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
درخواست گزارش از اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت

نرجس سلیمانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر با اشاره به روز جهانی توان‌خواهان و توان‌یابان اظهار کرد: میانگین جمعیت توان خواهان و توان یابان در جوامع مختلف در سطح جهان عددی در حدود 10 تا 15 درصد را نشان می‌دهد، در عمل علیرغم تلاش‌های جسته گریخته در ادوار مختلف، هنوز از منظر رعایت حقوق شهروندی به سطح متناسبی نرسیده است.

وی ادامه داد: عدم رعایت تناسب استخدام شدگان افراد دارای معلولیت با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اگرچه از نظر بسترسازی قابل استفاده است اما درصدهای مذکور در قانون با واقعیت جامعه آماری تطابق ندارد، در هر صورت ارسال گزارش تعداد توان‌خواهان و توان‌یابان شاغل در شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه با قید نوع رابطه استخدامی مورد تقاضا است. ظرفیت مصوبات شورا بعد از دریافت گزارش در اختیار بهبود نظام جذب و به کارگیری این افراد خواهد بود.

سلیمانی ادامه داد: اصلاح و متناسب سازی شبکه معابر پیاده برای کم‌بینایان و روشندلان، تجهیز تقاطع‌ها، میادین و معابر، به اسباب مناسب برای ناشنوایان، و اصلاح مجموع کلی خدمات شهری، در جهت پاسخگویی به حقوق این گروه از شهروندان مورد تقاضای جدی از شهردار تهران است مضاف بر آن خوشه شهر تهران در روز میزبان قریب به پنجاه هزار نفر از جانبازان است، بهبود ساختاری خدمات و متناسب‌سازی آن علاوه بر جامعه هدف در خدمات رسانی به این افراد نیز موثر وکارا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار