حسینی خبر داد

ابلاغ سند جامع آموزش‌های مهارتی به استان‌ها؛ به‌زودی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد حق به مدرسه رفتن و حق آموزش یکی از اساسی‌ترین حقوق برای معلولان است با این نگاه، آموزش و پرورش استثنایی در جامعه شکل گرفته و امروز پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان ۱۸ برابر شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ سند جامع آموزش‌های مهارتی به استان‌ها؛ به‌زودی

سیدجواد حسینی در گردهمایی روز جهانی معلولان که صبح امروز ۱۳ آذرماه در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار شد با بیان سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: معمولا این گونه مناسبت‌ها تحت عنوان مناسبت‌های گذار برای تکریم و جامعه پذیری برگزار می‌شود این روز با این هدف نیز در قلمروهای رشد و آگاهی عموم مردم، آگاهی یافتن جامعه نسبت به پیوستن معلولان به جامعه، آگاهی یافتن نسبت به مشکلات این افراد و تلاش درجهت مناسب سازی جامعه است.

وی افزود: جمعیت معلولان در جهان از بیش از ۷ میلیارد جمعیت دنیا یک میلیارد است که ۸۰ درصد این جمعیت در کشورهای درحال توسعه است و بیش از ۱۰۰ میلیون کودک دچار نوعی معلولیت هستند که در ایران این تعداد ۸ میلیون نفر است.

حسینی بیان کرد: دو سند مهم برای ما وجود دارد سند بین المللی به کنوانسیون حمایت از کودک مرتبط است و سند ملی ما قانون جامع حمایت از معلولان است که به تصویب مجلس نیز رسیده است.

معاون وزیر ادامه داد: آموزه‌های این سند در تلاش است گام‌های موثری در راستای جامعه دوست دار انسان بردارد؛ در این نوع جامعه، معلولیت یک مفهوم شکل گرفتنی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: حق به مدرسه رفتن و حق آموزش یکی از اساسی ترین حقوق برای معلولان است با این نگاه آموزش و پرورش استثنایی در جامعه شکل گرفته است و امروز پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان ۱۸ برابر شده و هزار محتوای آموزشی تولید شده است.

وی گفت: در کرونا بیش از ۱۰ هزار محتوای یاددهی یادگیری با رویکرد عدالت آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی عرضه می‌شود ۲۴ هزار معلم در سال ۹۹ با ۲۲۸ کارگاه با ما همکاری داشتند.

حسینی خبر داد امسال ۱.۵ متر فضای آموزشی این دانش‌آموزان در کل کشور و ۲.۵ متر برای فضای مناطق محروم را افزایش دادیم و هزار و ۲۰۰ مدرسه مناسب سازی شده است و ۸۱۰ مرکز مشکل ویژه یادگیری خدمات حرفه ای ارائه می‌کنند.

معاون وزیر افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی را مدنظر داریم و هزار و ۱۰۳ مدرسه هنرستانی به حدود ۱۰ هزار هنرجو آموزش می‌دهد که ۷۵ درصد محتواها در قالب ۳۶ رشته و ۲۸۰ پودمان جنبه عملی دارد.

وی گفت: در دوسال اخیر ۵۵ کد هنرستانی تاسیس و ۶۲ رشته هنرستانی توسعه پیدا کرده است. امروزه سند جامع آموزش‌های مهارتی تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: اعتبار ارائه خدمات برون بخشی و برون مدرسه ارتقا یافته است همچنین ۶۰ مرکز مشاوره خانواده را راه اندازی می‌کنیم.

حسینی خبر داد ۱۹ طرح قلم خدمت با بیش از ۲۰ میلیارد اعتبار هدف گذاری شده است ما نیاز داریم مداخلات را به هنگام کنیم.

وی با تشریح موضوعات سنجش سلامت گفت: رسالت بزرگ آموزش و پرورش استثنایی با کمک سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد. توسعه مشارکت‌ها درون و برون سازمانی باید مدنظر باشد لذا ۹۳ درصد برنامه‌ها نوآورانه بود.

معاون وزیر به ساخت ۱۰۵ مدرسه از سوی خیرین مدرسه ساز اشاره و اظهار کرد: ۳۰ هزار تبلت به دانش‌آموزان اهدا شده است طرح ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ دبیرخانه نیز کلید خورده است که مشارکت را مدنظر دارد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار اولیای دانش‌آموز خدمات ارائه کردند، ۲۰ هزار دانش‌آموز با اجرای هر دانش‌آموز یک مهارت به کار گرفته شدند و ۱۹۳ مدرسه در ساعات بعدازظهر به باشگاه پیشکسوتان تبدیل شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۵۴ پروژه به صورت همزمان کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد که ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومانی دارد. ۴۳.۸ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین محقق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار