امروز: چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 02:29 تبلیغات
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • دانش‌ آموز خبرنگار
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

حسینی تشریح کرد

چگونگی استفاده از «شبکه شاد» در پساکرونا

چگونگی استفاده از «شبکه شاد» در پساکرونا

11/30/2021 8:02:00 AM
11/30/2021 8:02:00 AM
سه‌شنبه 9 آذر 1400 - 08:02
نشست خبری «مشکلات و امکانات شاد»

تهران (پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین این سازمان گفت شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش‌ و پرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه‌های فوق‌برنامه و آموزش‌های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه سند تحول بنیادین محکم‌ترین چارچوب نظری در فرایند سیاست‌گذاری و ترسیم نقشه راه عملیاتی در نظام آموزشی کشور به‌ویژه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است گفت: براین‌اساس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های اجرایی خود را با تکیه و تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش طراحی، اجرا و ارزیابی می کند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش استثنایی در پنج محور مداخلات بهنگام طلایی، خدمات حمایتی و نهضت ملی توان‌افزایی، توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی، توسعه مشارکت‌ها و مدرسه انطباقی در فرایند اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گام برداشته است.

حسینی افزود: اجرای برنامه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و توسعه خدمات توان‌بخشی به نوآموزان و دانش‌آموزان استثنایی دو برنامه‌ای است که در محور مداخلات بهنگام طلایی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است.

وی گفت: ارائه خدمات حمایتی در 19 آیتم به کودکان و دانش ‎آموزان استثنایی، نهضت مشارکتی توان‌افزایی باهدف تأمین 105 قلم تجهیزات آموزشی، توان‌بخشی و ورزشی به تعداد 70 هزار وسیله و طرح هدایت باهدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار از جمله برنامه‌های اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در حوزه خدمت حمایتی است.

معاون وزیر با اشاره به برنامه‌های حوزه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: تأسیس و توسعه مدارس دوره‎های اول متوسطه پیش حرفه‎ای و دوم متوسطه کاردانش خاص دانش‎آموزان استثنایی، توسعه آموزش حرفه‎ای مبتنی بر رویکرد شایستگی محور و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی دانش‌آموزان استثنایی و توسعه بازار فروش آن‌ها و تأسیس فروشگاه‌های محصولات دانش‌آموزان استثنایی سه برنامه در حوزه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

وی افزود: توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحب‌نظران از طریق گروه‌بندی تخصصی معلمان و نظارت همتا، توسعه مشارکت اولیا از طریق تشکیل پارلمان مشورتی اولیاء، طرح مدرسه یاری و تدوین بسته تحولی آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور، توسعه مشارکت دانش‌آموزان از طریق تشکیل مجلس دانش‌آموزی و طرح‌های هر دانش‌آموز یک نقش و هر مدرسه یک سرود و توسعه مشارکت بخش دولتی، بازنشستگان و تشکل‌های مردمی از طریق ایجاد باشگاه‌های بازنشستگان از جمله برنامه‌های حوزه توسعه مشارکت‌ها برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

وی تصریح کرد: مدرسه انطباقی الگویی، مشارکت خیرین در نهضت مدرسه‌سازی با طرح خشت تا بهشت، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فناوری‌های نوین از جمله برنامه‌های حوزه مدرسه انطباقی برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است.

معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش مولود انقلاب اسلامی برای ارتقای عدالت ترجیحی است گفت: از زمان تأسیس تاکنون پوشش تحصیلی 18 برابر افزایش‌یافته است اما اعتبارات به این میزان افزایش نیافته است.

وی افزود: سنوات ارفاقی، طرح تفویض اختیار، استثنا شدن پرسنل آموزش‌وپرورش استثنایی از قانون خدمات مدیریت کشوری از جمله مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است.

معاون وزیر با بیان اینکه همه مدارس استثنایی باید تا پایان آذرماه مجوز بازگشایی را دریافت کنند گفت: مدیران مدارس ملزم هستند از تمامی ظرفیت مدرسه با رعایت پروتکل‌ها و مجوزهایی که به مدرسه داده شده استفاده کنند.

وی افزود: شبکه شاد تنها شبکه مجازی رسمی وزارت آموزش‌وپرورش است و در دوران پساکرونا از این شبکه برای برنامه‌های فوق‌برنامه و آموزش‌های مکمل، مقوم و معکوس استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان از قبولی بیش از 270 نفر از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور سال جاری خبر داد و گفت: 22 نفر از این دانش‌آموزان موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار شده‌اند.

جواد حسینی سند تحول
اخبار مرتبط
  • نصب نرم‌افزار جعلی «شاد»؛ ترفند مجرمان‌ سایبری

  • ابلاغ سند جامع آموزش‌های مهارتی به استان‌ها؛ به‌زودی

  • تالیف و مناسب‌سازی محتواهای الکترونیک

  • مدارس استثنایی چگونه بازگشایی می‌شوند؟

  • تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۷۰۰ «مدرسه خاص» و ۲۱ هزار «مدرسه پذیرا»

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • پرسپولیس با یکی از 4 تیم برتر دنیا در فیفا‌دی بازی می‌کند

  • برنامه زمانی آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

  • برگزاری اردوهای ده هشتادی‌ها دانش‌آموزان رودهن

  • مجموع فوتی‌های کرونا در کشور از ۱۴۳ هزار نفر گذشت

  • اختتامیه سوگواره «نی ناله»

  • آزمون هماهنگ استانی خبرنگاری خبرگزاری پانا در فسا

  • رتبه‌بندی معلمان از 26 مردادماه اجرا می شود  

  • برگزاری آزمون هماهنگ استانی خبرنگاری خبرگزاری پانا در بیضا

  • تجلیل معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا

  • مغز متفکر هر منطقه اداره آموزش و پرورش است

  • برگزاری نشست طرح تحولی کانون‌های فرهنگی و تربیتی در اردوگاه شهید باهنر

  • بازدید سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از خبرگزاری پانا

  • بازدید سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از خبرگزاری پانا

  • پخش مراسم عزاداری‌ دهه اول محرم در آپارات؛ بنی فاطمه در صدر پخش زنده‌ها

  • مبالغی به صورت علی‌الحساب برای معلمان مشمول رتبه‌بندی به زودی واریز می‌شود

  • وزیر کشور: امنیت در جمهوری اسلامی ایران، مردم‌محور است

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

  • آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکی منطقه

  • واکنش قشم‌ایر به تاخیرهای مکرر؛ مسافران مقصرند

  • فراخوان «همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» منتشر شد

  • آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری پانا به‌مناسبت روز خبرنگار

  • تامین امنیت اقتصادی از اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات است

  • افسردگی خندان چیست؟

  • برق ۳۰ اداره در تهران قطع شد

  • درخواست آمریکا از ایران؛ زندانیان دو تابعیتی آزاد شوند

  • تاکید رئیس‌جمهوری بر امنیت و سلامت زائران حسینی

  • اتحادیه اروپا: پاسخ ایران به طرح احیای توافق هسته‌ای سازنده بود

  • سایت فدراسیون فوتبال علاقه‌مندان خرید بلیت جام جهانی را راهنمایی کرد

  • عمویی: طرف مقابل مذاکرات راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است

  • بررسی تهدیدهای مهندسی شده در حوزه سلامت اجتماعی و دستورالعمل‌های ناظر بر مقابله با این تهدیدات

  • دانش‌آموزان قرآنی می‌توانند رهبران شبکه‌های تربیتی در مقابله با جبهه جنگ ترکیبی شوند

  • خضریان: خدمت موظفی قانونی به ایثارگران و جانبازان با مشکل مواجه شده است

  • معاون سیما به عیادت محمد کاسبی رفت

  • گام محکم آزادکاران جوان در قهرمانی جهان؛ سه نماینده ایران راهی فینال شدند

  • وزیر نیرو: رفع مشکل آب شهرکرد در دستور کار دولت قرار گرفته است

  • وزیر اطلاعات: همه ما مرهون از خودگذشتگی‌های ایثارگران هستیم

  • استقرار نظام جامع و سامانه مدیریت دانش و مستندسازی تجارب وزارت آموزش و پرورش در سطح ستاد

  • کشف برلیان‌های قاچاق از مسافر پرواز استانبول

  • نفرات برتر مسابقات اسنوکر بانوان مشخص شدند

  • اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور شناسایی شد

  • جزئیات تشییع و خاکسپاری استاد ابتهاج اعلام شد

  • پیگیری سفیر ایران در دوحه برای پخش مسابقات جام جهانی ازصداوسیمای ایران

  • مقاومت برخی دستگاه‌های غیردولتی برای حذف امضاهای طلایی

  • تاکید وزیر امور خارجه بر ضرورت رفع دغدغه ایرانیان مشمول وظیفه خارج از کشور

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم