سعید اکبری*

آغاز روزهای شلوغ فوتبال ایران تا تابستان داغ

با برنامه تنظیم شده فوتبال ایران فشرده‌تر خواهد شد و بازی‌ها با فاصله نزدیک‌تری برگزار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

فوتبال ایران به اوج فشردگی خود نزدیک می‌شود. با توجه به برگزاری رقابت‌های جام جهانی در زمستان 1401 و همینطور تاخیر در شروع رقابت‌های لیگ برتر امسال، ناخواسته لیگ برتر در مسیر سخت و پر فراز و نشیبی قرار گرفته است. سازمان لیگ در تلاش است مسابقات لیگ و حذفی را در تیرماه سال آینده به پایان برساند. اگر در این تاریخ بازی‌ها به اتمام نرسد، مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید. در نقشه راه لیگ اینطور برنامه ریزی شده که رقابت‌های جام جهانی در نیم فصل لیگ آینده برگزار شود. یعنی اگر لیگ دیرتر به نیم فصل برسد، لیگ دو فصل بعد با مشکل روبرو می شود. کرونا باعث شد تا تقویم فوتبال ایران دچار اختلال شود. حالا تلاش مسئولان سازمان لیگ این است با برگزاری مسابقات فشرده، خطا را به حداقل برسانند.

از روز پنجشنبه همین هفته تا تیرماه سال 1401 شاهد برگزاری فشرده تر مسابقات هستیم. فاصله بین روزهای برگزاری لیگ از یک هفته به 5 و حتی گاها 4 روز می رسد. در این بین رقابت های ملی و همینطور مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار می شود. این یعنی پای تلویزیون میخکوب بمانید. اگر هم مجوز ورود تماشاگران به ورزشگاهها صادر شود، آماده باشید که بازی‌های زیادی را به ورزشگاه بروید.

البته این موضوع نگرانی هایی برای بعضی مربیان به وجود آورده. آنها نگران مصدومیت بازیکنان هستند. عده‌ای هم به این فرصت برای حرفه‌سازی نگاه می‌کنند. بازیکنی که بخواهد فشرده بازی کند، باید تمرین، استراحت و تغذیه مناسبی داشته باشد. اگر نه احتمال مصدومیتش در فشردگی بازی‌ها زیاد خواهد شد. قاعدتا بازیکنی که این قوانین را رعایت کند، می تواند از ضعف دیگران استفاده کرده و خود را بالا بکشد.

*روزنامه‌نگار

منبع: خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار