در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان اصفهان؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان

اصفهان (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در جهت تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان امروز در این آئین اظهار کرد: تکلیفی که علاوه بر شهرداری اصفهان بسیاری از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در آن دخیل هستند، صدور پروانه ساختمان است.
وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی در این زمینه تعامل بسیاری با معاونت شهرسازی دارد و از زمان درخواست مالکان تا زمان بهره‌برداری ساختمان دخیل بوده و همکار شهرداری در این زمینه است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه رویکرد مدیریت جدید شهری تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌ها است، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان که بیشترین تعامل و همکاری را با سازمان نظام مهندسی دارد با توجه به اهداف در نظر گرفته شده در چارچوب برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و توجه به قوانین و مقررات شهرداری و سازمان نظام مهندسی، موضوع تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان نظام مهندسی را در دستور کار قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه اولین تفاهم‌نامه همکاری شهرداری و یکی از دستگاه‌های پررنگ حوزه ساخت و ساز است، ادامه داد: هدف این تفاهم‌نامه یکپارچه‌سازی و ارائه خدمات در تعاملی سازنده با این سازمان بوده است تا بتوانیم در یک بستر تعاملی موازی‌کاری‌ها را حذف کنیم.
مهدویان اضافه کرد: به وجود آمدن بستر ارتباطات الکترونیکی بین سازمان نظام مهندسی و معاونت شهرسازی و معماری، حذف مراجعات حضوری، حذف کاغذ، اجرای دوره‌های آموزشی مشترک با نگاه آگاهی شهروندان و مهندسان برای افزایش کیفیت ساخت و سازها و کاهش و حذف بسیاری از مشکلات شهروندان، متقاضیان و سازندگان از مزیت‌های این تفاهم‌نامه است.

احمد بناکار، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در فصل جدید مدیریت شهری و نظام مهندسی، پس از توافقات و عزم دوطرفه در حذف برگه‌ها، ساده سازی امور شهروندان و یکپارچه شدن سیستم شهرداری و نظام مهندسی با همدلی، همکاری و همراهی یکدیگر حرکتی جامع در راستای ساخت و ساز و ساده‌انگاری مراحل صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری و مراحل گذرا در سازمان نظام مهندسی در دستور کار است که امروز تفاهم‌نامه آن نیز امضا شد.
وی با بیان اینکه عزم هیأت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی بر آن است که به جای تقابل، با همراهی و همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط امر ساخت و ساز را پیش ببرد، افزود: در این تفاهم‌نامه، یکپارچه‌سازی سیستم نرم‌افزاری دوطرفه، جلوگیری از موازی‌کاری‌ها، فرهنگ‌سازی و آموزش دست‌اندرکاران ساخت و ساز برای شهروندان، مجریان، مالکان و اعضای سازمان نظام مهندسی و ساده‌سازی فرآیندها برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان در دستور کار است.

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار