مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

معاونان آموزشی قلب مدارس هستند

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش نیشابور ویژه معاونان آموزشی مدارس، گفت معاونان آموزشی قلب مدارس هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاونان آموزشی قلب مدارس هستند

علیرضا کلیدری، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به روزهای سخت کرونایی به ویژه در حوزه آموزش، گفت: معلمی برای احقاق حق دانش آموز است و نمی توان آن را با هیچ شغلی مقایسه کرد. در سند تحول به تقویت نقش مرجعیت مدرسه و معلم اشاره شده است و مدرسه باید به عنوان یک کانون تربیتی مورد توجه قرار گیرد و با تمرکز بر ماموریت های اصلی، نگاه ساده لوحانه به تعلیم و تربیت با کمک شما معاونان از بین برود.

وی افزود: ما از جایگاه و شان معلمی دفاع می کنیم. ما باید با بهره گرفتن از عنصر مهم خانواده به عنوان یکی از اضلاع مهم تربیتی، با تاکید بر مبانی نظری و تجربی همراه با شناخت فرایندها و تمرکز بر ماموریت های اصلی از حوزه کاری خود، به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: معاون آموزشی مدرسه قلب مدرسه است و اگر یک معاون آموزشی، فرایندها را بشناسد و برای آنها راهکار ارائه دهد، یقینا اتفاقات مهمی را شاهد خواهیم بود. مدرسه یک کانون و مینیاتوری از جامعه است و باید بپذیریم که آیا ما در این جامعه کوچک نقش داشته ایم؟ اگر نقش داشته ایم باید ببینیم که آیا نتایج به دست آمده، راضی کننده است؟ امروز همه ما لازم التوجهیم و مدیر و معاون موفق کسی است که قدرت حل یک مشکل به صورت پایدار را داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: در رابطه با حق دانش آموز هیچ تعارفی نداریم. در وضع موجود باید رشد کنیم، چرا که معتقدیم فرایند تعلیم و تربیت هرگز متوقف نمی شود و جایگاه نیشابور برای همیشه باید حفظ شود.

این مقام مسئول در پایان به تشریح کلید واژه پند پرداخت و گفت: پشتیبانی نفر به نفر دانش آموزان از جمله برنامه هایی است که مقرر شده است در مدارس نیشابور اجرا شود تا هیچ دانش آموزی به هیچ دلیلی از آموزش محروم نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار