مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

نخستین اقدام برای پیشگیری از حوادث طبیعی، مقاوم سازی مدارس است

ساری (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخت ایران پروین ناحیه ۲ ساری برگزار شد، ساخت و احداث مدارس، ایمن و مقاوم سازی مدارس فرسوده را نخستین اقدام در جهت پیشگیری از حوادثی از قبیل زلزله دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین اقدام برای پیشگیری از حوادث طبیعی، مقاوم سازی مدارس است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور گفت: یکی از مطالبات ما ساخت و احداث مدارس و فضاهای آموزشی استاندارد است که این مطالبه جدی را از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران خواستاریم.

سعدی پور افزود: 19 درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است و اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم سازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزانمان افزایش می یابد.

وی ضمن تقدیر از همه نهادهایی که برای ارتقای فرهنگ پیشگیری از سوانح به ویژه زلزله همکاری داشته و درسهایی به مخاطبین آموزش و پرورش که دانش‌آموزان و خانواده هایشان آموختند بیان کرد: فرهنگ پیشگیری و مقابله در برابر حوادث طبیعی باید از مدارس شکل بگیرد و در کودکان و نوجوانان نهادینه شود و شعار مهم «خانواده آماده، مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» اجرایی شود.

این مقام مسئول گفت: طرح دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش چندسالی است که در مدارس اجرا می شود و تا کنون در حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در این طرح، آموزش های اولیه برای امداد و نجات را پشت سر گذاشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار